به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، کارفرمایان طبق ماده 39 قانون تامین اجتماعی نسبت به بیمه کارگران اقدام می کنند. در این قانون مقرر شده که کارفرما مکلف است تا پایان آخرین روز ماه بعد، فهرست و حق بیمه کارکنان را به سازمان تامین اجتماعی ارائه کند.
هر فرد پس از آغاز بیمه پردازی می تواند از سازمان تأمین اجتماعی خدمات بیمه ای ودرمانی خود را در چارچوب قوانین این سازمان مطالبه کند.
در صورتی که کارفرما در زمینه حق بیمه کارگران قصور کند، بیمه شده می تواند با اطلاع دادن به نزدیک ترین شعبه یا مرکز ارتباطات مردمی (1420) این سازمان، تقاضای خود را در خصوص مراجعه بازرس به محل کار اعلام کند.