پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 388284 تاریخ : 1397/07/15-07:16:02
,5,
کارگاه آموزشی

در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب؛

کارگاه آموزشی "رسانه، سواد آبی و اعتمادسازی" برگزار شد

کارگاه آموزشی "رسانه، سواد آبی و اعتمادسازی" به عنوان کارگاه چهارم روزنامه‌نگاری تخصصی آب در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، محمد فاضلی، مشاور وزیر نیرو در برنامه‌ریزی راهبردی و توسعه پایدار در این کارگاه آموزشی که با حضور خبرنگاران رسانه‌های گروهی برگزار شد، اظهارداشت: این کارگاه برای بررسی بیشتر این موضوع است که رسانه از سیاست‌گذار حوزه آب چه انتظاری باید داشته باشد و چگونه می‌تواند در مدیریت بهتر بخش آب کمک کند.

وی ادامه داد: ویژگی مهم کار رسانه‌ای در حوزه آب، ابهام در داده‌ها و تحلیل آنهاست، برای نمونه اختلاف همیشگی بین میزان مصرف آب در بخش کشاورزی است و یا مقایسه مصرف آب در ایران و کشورهای دیگر و شاخص‌های موثر بر آن است که بسیاری از این داده‌ها مخدوش است. بنابراین بر اساس نظام دقیق ارزیابی شاخص‌ها و اطلاعات آب باید رسانه امکان دسترسی و توان تحلیل داده‌های واقعی را داشته باشد.
فاضلی با بیان اینکه با تاکید بر تبدیل شاخص‌های آب و انرژی به  مفاهیم قابل فهم برای مردم گفت: برای عموم مردم مقیاس 15 مترمکعب سرانه مصرف برای هر ایرانی به عنوان الگوی مصرف قابل درک نیست، اما وقتی این میزان تبدیل به مفهوم قابل فهم 15 هزار لیتر یا به اندازه 75 بشکه مطرح کنیم این موضوع برای همه قابل درک خواهد بود، اینجاست که مفهوم سواد رسانه به میان می‌آید.
وی سواد رسانه‌ای آب را مجموعه دانسته‌هایی تعریف کرد که به مصرف‌کننده یا سیاستگذار قابلیت جهت‌گیری برای پایدارترین رفتار را در برابر آب می‌دهد و ادامه داد: این رفتار پایدار در هر بخش یعنی شرب، صنعت، کشاورزی و حتی شهر و روستا متفائت است، اما هر کدام دانسته‌های خاص خود را دارد.
فاضلی مهم‌ترین کارکرد رسانه‌ را دادن امکان تحلیل انتقادی به فرد عنوان کرد و گفت: رسانه با با زدودن زنگارهای ذهنی گذشته مواجه است و می‌تواند با افزایش سواد آبی در مصرف کننده و پیچیده کردن ذهن کنشگر برای تحلیل مسائل اب و انرژی در این زمینه مصرف و رفتار مصرفی اثرگذار باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 196
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران