به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، خدارحمی صبح روز چهارشنبه 24 بهمن درجلسه ای که با حضور «دکترعباس معمارنژاد» معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اموراقتصادی و دارایی و«کیامرز قاسمی زانیانی» عضو هیئت مدیره این بانک که در محل شرکت گسترش فناوری های نوین برگزار شد، با اعلام مطلب فوق قابلیت ها و ظرفیت های سامانه ها و زیرساخت های الکترونیک این بانک را تبیین و تشریح کرد.
وی بانک کشاورزی را جزو 3 بانک بزرگ کشور که سامانه آنلاین بانکداری الکترونیک را به کار گرفته است معرفی و اعلام کرد: از لحاظ کارایی و جامعیت زیر ساخت های الکترونیکی این بانک بی نظیر و مطمئن است.
خدارحمی با اشاره به وضعیت مناسب تراکنش های موفق بانک کشاورزی، میزان تراکنش های ناموفق این بانک را نزدیک به صفر اعلام کرد و افزود: طی 4 سال گذشته هیچ اختلالی در تراکنش های بانک کشاورزی ایجاد نشده است و این بانک از نظر تعداد تراکنش در جایگاه چهارم کشور قرار دارد.
وی با تأکید بر امنیت، سرعت و دقت زیرساخت های الکترونیکی بانک کشاورزی به سامانه های کاربردی مورد استفاده در این بانک از جمله، مهر گستر،اعتبارات، مبارزه با پولشویی، بازارگاه محصولات کشاورزی، وصول مطالبات و .... اشاره کرد و افزود: نرم افزارها و سخت افزارهای طراحی شده برای ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در این بانک ارتقای اساسی یافته اند و برای چند سال آینده از بعد سخت افزاری و نرم افزاری مشکلی نداریم.
خدارحمی با تأکید بر ضرورت حل مشکلات با تکیه بر همت و دانش همکاران و یادآوری این نکته که نرم افزار مهرگستر بانک کشاورزی با رعایت استانداردها، بومی سازی شده است افزود: باتوجه به تعداد سامانه های ایجاد شده، بازمهندسی و بازنگری این سامانه ها با هدف کاهش هزینه ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.
براساس این گزارش دکتر عباس معمارنژاد نیز ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته، اطلاعات موجود در سامانه های الکترونیکی بانک کشاورزی را جزو دارایی های این بانک دانست و افزود: مهم ترین اقدام در این بخش استفاده بهینه از این اطلاعات است.
وی با تأکید بر ضرورت به روز رسانی اطلاعات مشتریان و بهینه سازی سامانه ها تصریح کرد: فعالیت های این حوزه، نیاز به اصلاح و بهبود دائمی دارد.
این گزارش می افزاید؛ در این جلسه «دکترفرزاد اسکندرزاده یزدی» مدیرعامل شرکت گسترش فناوری های نوین نیز در سخنانی به معرفی قابلیت ها و اهداف این شرکت پرداخت و در ادامه سامانه های مهرگستر، اعتبارات، ارتباط با مشتری ، مبارزه با پولشویی معرفی و قابلیت های این سامانه ها همراه با جزئیات تشریح شد.