پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 327348 تاریخ : 1397/01/10-12:16:47
,17,
پیشنهادهای عضو فدراسیون حمل و نقل ایران برای رونق صنایع دریا

پیشنهادهای عضو فدراسیون حمل و نقل ایران برای رونق صنایع دریا

عضو فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران برای ارتقای ج منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران در زمینه بنادر و صنایع دریایی هشت اولویت مانند هدایت کالاهای کاپوتاژی از جاده به دریا و استفاده از ظرفیت سواحل مکران را پیشنهاد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محسن صادقی فرتاکید کرد صنایع وابسته به دریا به دلیل مزایا و منافع بسیار آن، موجب پیشرفت سریع بسیاری از کشورهای دریایی در 50 سال گذشته شده و امروزه رشد انفجاری سرمایه گذاری در منطقه و برخی کشورهای دریامحور و پررقابت پدید آمده است. 

صادقی فر یادآوری کرد: لجستیک اصلی در بنادر به عنوان محل توزیع کالا شکل می گیرد و بنادر پیشرفته با تجهیزات بندری و دریایی آماده و مدرن نقش اصلی را در کاهش هزینه های حمل و نقلی و لجستیکی ایفا می کند. 
به گفته وی، بنادر سیال با تجهیزات مدرن و برنامه ریزی بدون وقفه برای پهلوگیری شناورها جاذبه فراوانی برای خطوط کشتیرانی بین المللی دارد.
عضو فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران پیشنهاد کرد برای اجرای برنامه های اساسی و زیربنایی در بنادر کشور و ارتقای نقش منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران باید در نخستین گام «مراحل اداری برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی» در بندرها کوتاه و ساده شود.
وی «کاهش قوانین و مقررات دست و پا گیر» و «استفاده از ظرفیت سواحل مکران» را به عنوان 2 پیشنهاد دیگر خود مطرح کرد و «حمایت جدی از بخش خصوصی واقعی در بنادر و سوق دادن خرید همه تجهیزات استراتژیک و غیراستراتژیک به سمت شرکت های خصوصی متعهد و توانمند» را خواستار شد.
«توجه به سرمایه های انسانی و آموزش های بلند و کوتاه مدت تخصصی بندری و دریایی» و «حفاظت از محیط زیست دریایی و بندری» بویژه بندر شهید رجایی» پیشنهادهای بعدی این مقام بود.
صادقی فر «هدایت کالاهای کاپوتاژی از جاده به دریا» و «توسعه صنعت گردشگری دریایی» را نیز برای دستیابی به اهداف این بخش و ایجاد اشتغال و درآمدزایی بالا در سال 1397 ضروری دانست.
ایران پنج هزار و 800 کیلومتر خط ساحلی دارد.
در بخش دریایی از بیست و چهارم اسفند پارسال تا هشتم فروردین ماه یک میلیون و 952 هزار و 978 گردشگر و یک هزار و 336 مسافر محلی بین بندرها تردد کردند.
در این مدت ورود و خروج شناورهای مسافری و تفریحی به ترتیب 21 هزار و 984 فروند و 205 هزار و 782 فروند ثبت شد.
شمار ورود و خروج مسافران و گردشگران دریایی در نوروز 2 سال پیش (بیست و پنجم اسفندماه 1394 تا پانزدهم فروردین 1395) به ترتیب چهار میلیون و 385 هزار و 220 نفر و سه میلیون و 63 هزار و 60 نفر بود.
پارسال از بیست و پنجم اسفندماه 1395 تا پانزدهم فروردین 1396، این میزان در بخش مسافری به سه میلیون و 969 هزار و 530 نفر رسید و در مورد گردشگران، 2 میلیون و 214 هزار و 896 نفر ثبت شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 202
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران