پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448606 تاریخ : 1397/11/21-18:18:38
,2,
پیشنهاد اجرایی برای اتحاد استراتژیک بانک ها

پیشنهاد اجرایی برای اتحاد استراتژیک بانک ها

انگیزه بانک ها برای ورود به اتحاد استراتژیک و پیشنهادات اجرایی در این خصوص در مقاله ای از سوی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، اتحاد استراتژیک بانک ها به عنوان یکی از ابزارهای ایجاد هم افزایی بین شبکه بانکی در بین مدیران ارشد بانک ها یک الزام محسوب می شود. هر چند دیدگاه ها و نحوه این اتحاد می تواند متفاوت باشد اما در کلیت مشارکت و اتحاد بین مدیران ارشد نظام بانکی اتفاق نظر وجود دارد.

نظر به اهمیت این بحث، در همایش بین المللی بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت که نهم و دهم بهمن ماه در برج میلاد تهران برگزار شد، میزگردی تحت عنوان «اتحاد استراتژیک در بانک ها» با حضور مدیران سه بانک کشور از جمله رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک مسکن برگزار شد که هر یک به طرح دیدگاه های خود و الزامات ورود به این نوع از همکاری پرداختند.

در همین زمینه ابوالقاسم رحیمی انارکی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک مسکن با گردآوری مقاله ای به انگیزه بانک ها برای ورود به اتحاد استراتژیک پرداخت.

در این مقاله، انگیزه بانک ها برای ورود به یک اتحاد هدفدار در چهار «نوع» دسته بندی شده که شامل «انگیزه های مرتبط با بازار»، «انگیزه های مرتبط با محصول»، «انگیزه های مرتبط با منابع و زمان بندی» و «انگیزه های مرتبط با دانش» می شود.

در بخش انگیزه‌های مرتبط با بازار به کاهش تهدیدهای بالقوه رقابتی و تبدیل آن به یک فرصت، دفاع و ارتقاء موقعیت خود در بازار فعلی، دسترسی به بازارهای محلی و بین المللی جدید و تغییر احتمالی اساس رقابت و فناوری های مرتبط اشاره شده است.

در انگیزه های مرتبط با محصول، پرکردن خلاءهای موجود در محصول فعلی، متنوع سازی و افزایش ویژگی های ارزشمند محصول فعلی و مکمل سازی محصول فعلی با سایر محصولات مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین در بخش انگیزه های مرتبط با منابع و زمان بندی، تسریع ورود به یک بازار، کاهش هزینه های تولید و بازاریابی و چابک سازی عرضه محصول جدید مورد اشاره است.

آموختن و ارتقاء مهارت های جدید به دیگر شرکا نیز انگیزه مرتبط با دانش است.

در بخش پایانی این مقاله پیشنهاداتی برای اتحاد استراتژیک بانک ها ارایه شده است:

1- ایجاد مقررات موضوعه با رویکرد تبیین زمینه ها، چارچوب راهبری و ضوابط کنترلی با محوریت ایجاد مشوق،جلوگیری از بروز دعاوی شراکت، راه حلی برای تقویت برخی بانک ها قبل از ادغام یا تملیک آنها

2- تعریف کلان پروژه های حوزه فناوری اطلاعات در شبکه بانکی با هدف ایجاد هم افزایی در زیرساخت ها و محصولات با هزینه بالا

3- ایجاد بانک های اطلاعاتی مشترک و پایبندی به اتحاد استراتژیک در سیاست های پولی- اعتباری و مشتریان کلان

4- مشارکت بانک های غیرتحریمی در اجرای درخواست های مشتریان در بانک های تحریمی و ایجاد یک برنامه مشخص برای راهبری عملیات ارزی

5- بهره گیری از امکانات مشترک نظیر پول رسانی، آموزش، مذاکره با سرمایه گذاران خارجی و نیز در حال حاضر سپرده گذاری به منظور رعایت الزامات ناظر بازار سرمایه و پولی

6- ایجاد اتحاد استراتژیک با هدف سرمایه گذاری مشترک در حوزه فناوری های مالی و سرمایه گذاری در ابزارهای پرداخت و نرم افزارهای پرهزینه بانکی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 202
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران