پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 495314 تاریخ : 1398/09/29-21:31:32
,17,
پیشرفت 98 درصدی آزادراه تهران- شمال

پیشرفت 98 درصدی آزادراه تهران- شمال

عضو هیئت مدیره شرکت آزادراه تهران - شمال از پیشرفت 98 درصدی فیزیکی آزادراه تهران- شمال خبر داد و افزود: کار این آزادراه تقریبا به آخر رسیده است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، علی توکلی عضو هیئت مدیره شرکت آزادراه تهران - شمال اظهار کرد: آزادراه تهران - شمال حدود 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و تقریبا اواخر کار است، کار نصب تجهیزات و تاسیسات داخل تونل‌ها پیشرفت خوبی داشته و مقداری کار داخل تونل‌های بلند باقی مانده که با نصب تجهیزات آماده بهره‌برداری می‌شوند.

وی با اشاره به سابقه پروژه آزادراه تهران - شمال افزود: این پروژه در سال 75 مطرح شد و طرفین سرمایه‌گذار که شامل بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی هستند منابع مالی را پنجاه پنجاه تامین کنند و شرکت آزادراه تهران - شمال این آزادراه را بسازد.

 

عدم پیشرفت پروژه  آزادراه تهران - شمال 

توکلی در رابطه با طولانی شدن زمان بهره‌برداری پروژه گفت: بعلت اینکه عزم طرفین جدی نبوده زمان‌های طولانی سپری شد و پروژه پیشرفت زیادی نداشت و تا اوایل سال 94 کلا 17 درصد در منطقه 32 کیلومتری پیشرفت داشتیم. از سال 94 که عزم طرفین برای تامین منابع جدی می‌شود و پیشرفت از 17 درصد به 98 درصد در چهار سال اخیر می‌رسد که برای تحقق آن کار شبانه روزی صورت گرفته و اکنون در مراحل پایانی کار قرار داریم و آماده نصب علائم، خط کشی و نصب گارد ریل‌ها هستیم.

 

عضو هیئت مدیره شرکت آزادراه تهران - شمال در رابطه با تاثیر تحریم‌های بین‌المللی در پیشبرد پروژه اظهار داشت: در رابطه با آزادراه تحریم خیلی نتوانست تاثیر خود را بگذارد چرا که بخش عمده‌ای از امکانات و تجهیزات لازم داخل کشور است، لذا تعداد محدودی از تجهیزات را از خارج کشور وارد کردیم و قبل از شروع تحریم‌ها این تجهیزات خریداری شده بود و به کشور وارد شده بود و برای احداث آزادراه و بزرگ‌راه در کشور غیر از بحث تامین منابع مالی مشکل دیگری نداریم.

 

وی ادامه داد: آزادراه تهران - شمال پروژه‌ایست که دولت با بخش‌خصوصی که بنیاد مستضعفان است به مشارکت گذاشته شده و بنیاد هم 50 درصد سرمایه را تامین می‌کند و از محل عوارضی که دریافت می‌شود بخش بزرگی از این سرمایه‌گذاری جبران می‌شود.

 

بلندترین تونل بین شهری داخل کشور

توکلی در رابطه با تونل‌های آزادراه تهران - شمال گفت: در این آزادراه بلندترین تونل بین شهری داخل کشور به طول 3270 متر است که تونل امام زاده هاشم است، تونل تالون به طول 4870 و این تونل استان تهران را به استان البرز وصل می‌کند و سه قلو است، تونل اصلی چپ و راست که رفت و برگشت بودند را حفاری کردیم و از این تونل بعنوان تونلی برای هوادهی در حین انجام حفاری استفاده کردیم و اکنون که حفاری به پایان رسیده از این تونل بعنوان تونل سرویس و فوریت‌ها استفاده خواهد شد به این صورت که اگر در مسیرهای رفت یا برگشت مشکلی پیش آمد دستک‌های ارتباطی داریم که تونل رفت و برگشت را به تونل میانی وصل می‌کند و در مواقع خاص مردم می‌توانند خودروها را رها بکنند و وارد تونل سرویس شوند و برای خروج از تونل سرویس‌های لازم را دریافت کنند.

 

توکلی ادامه داد: در صورت بروز حادثه در تونل‌ها خوردها در مسیر رفت به مسیر برگشت می‌توانند منتقل شوند و بالعکس. برای اولین بار استانداردی در ایران در تونل تلاون پیاده شد و قوس بالای تونل را با ایجاد یک سازه بتنی در زیر تبدیل به یک کانال کردیم و این تونل از ابتدا و انتهای در آن هوا جریان دارد و اگر آتش سوزی در نقطه‌ای از تونل اتفاق بی‌افتد دریچه‌های زیر سقف دوم باز می‌شوند و مکشی ایجاد می‌شود و بدون اینکه دود به مردم منتقل شود به سمت بالا هدایت می‌شود.

 

اعتبار 3هزار میلیارد تومانی قطعه یک آزادراه تهران - شمال

وی با بیان اینکه در این آزادراه در قطعه یک بالغ بر سه هزار میلیارد تومان هزینه شد، افزود: در ابتدای پروژه از چینی‌ها دعوت به همکاری کردیم اما سقف فاینانس ناکافی بود به همین دلیل کار با آنها خاتمه یافت و در برگزاری مناقصه پیمانکاران رتبه یک ایرانی را جذب کردیم و اکنون 40 پیمانکار و مشاور در مناطق یک و دو کار می‌کنند و از این تعداد تنها یک مشاوره خارجی داریم.

 

توکلی با اشاره به پیوست فرهنگی آزادراه، بیان کرد: در کشور مبلمان جاده‌ای و معماری مسیر نداشتیم در آزادراه برای اولین بار معماری مسیر صورت گرفته و یک هارمونی بین آزادراه با طبیعت ایجاد کرده، همچنین آزادراه با تاسیسات جانبی خاص و غیر خاص با گارد ریل‌ها ایجاد شده که بتواند برای سرنشینان و رانندگان فضای بهتری را ایجاد بکند، در سردر تونل‌ها سازه‌هایی ایجاد شده که این سازه‌ها به افزایش ایمنی کمک شایان می‌کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 202
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران