به گزارش بانک و صنعت، در دنیای امروز که ارتباطات بخش جدانشدنی از زندگی اجتماعی است و سازمان ملل متحد، یکی از ارکان توسعه پایدار در کشورها را، از بین بردن نابرابری دیجیتالی میان جوامع اعلام کرده است، کشورها تلاش می کنند تا با گسترش ارتباطات، محدودیت های زمانی و مکانی شهروندان خود را کاهش دهند.
پست بانک ایران به عنوان عضوی فعال و پویا از خانواده ارتباطات کشور، همسو با ماموریت های محول شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای ساختن ایرانی هوشمند، تلاش کرده است و همپا با توسعه شبکه ملی اطلاعات در سراسر کشور، با حضور در مناطق کمتر برخوردار و محروم، گام هایی اثربخش و مهمی، در جهت دسترسی روستاییان به خدمات بانکی و اشتغال برداشته و به توسعه عدالت ارتباطی و اقتصادی در کشور کمک شایانی کرده است.
هم اکنون پست بانک ایران، با بیش از 5600 دفتر خدمات بانکی روستایی در اقصی نقاط کشور، بالغ بر 7 میلیون شهروند روستایی را تحت پوشش مستقیم خدمات بانکی قرار داده و طی 3 سال اخیر، با پرداخت 21 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی پایدار در روستاها، بیش از 42 هزار فرصت شغلی به وجود آورده است.
لذا از آنجا که 27 اردیبهشت ماه به درست روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی نام گرفته ضرورت دارد در کنار توسعه زیرساخت و امکانات ارتباطاتی، از طریق روابط عمومی برنامه محور و هدفمند شده، افکار عمومی را در جهت منافع ملی و مشارکت در پیشبرد و تحقق برنامه توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور همسو و هم جهت کرد.
در عصر کنونی که به عصر ارتباطات شهره گشته است، تلاشگران این عرصه و بویژه روابط عمومی ها نقش پیشرو و پیشتازی در نیل جوامع و به ویژه کشورهای در حال توسعه به توسعه همه جانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را ایفا می نمایند که بخش عمده ای از این نقش از طریق ایجاد، گسترش و تعمیق شفافیت و اعتماد سازی در جامعه محقق می شود.
لذا لازم می داند این روز را به فعالان این عرصه که متعهدانه تلاش می کنند، با توسعه ارتباطات، ایرانی هوشمند فارغ از محدودیت های زمانی و مکانی برای شهروندان به وجود آوردند، تبریک می گویم.