به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک دی، ارجمندی در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش ها و اقدامات همکاران معاونت فناوری اطلاعات در توسعه بانکداری الکترونیک و پشتیبانی شبانه روزی خدمات گفت: بی شک امروزه مهمترین رکن پیشگام بودن در نظام بانکی، برتری در حوزه فناوری اطلاعات و توسعه فناوری های نوین است.
وی افزود: تغییر گفتمان حاکم بر مقوله بانکداری در دنیا و لزوم عبور از بانکداری سنتی به دیجیتال، هزینه کردن در حوزه فناوری اطلاعات را به یک سرمایه گذاری ارزشمند تبدیل کرده است که آثار آن در بلند مدت، موجب ایجاد مزیت رقابتی برتر بانک در میدان عمل خواهد شد.
ارجمندی با اشاره به لزوم پیاده سازی راهبری و حاکمیت فناوری اطلاعات در بانک دی تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه های هیئت مدیره در حال حاضر، تعریف و پیاده سازی «حاکمیت و راهبری فناوری اطلاعات» و تدوین مدلی برای بانکداری دیجیتال در بانک است که مقدمات ابتدایی آن با تشکیل شورای عالی فناوری اطلاعات در بانک انجام شده است.
وی افزود: راهبری و حاکمیت فناوری اطلاعات بخشی یکپارچه از رهبری کلان بانک است که علاوه بر ارائه راهبرد ها و سیاست های لازم برای استفاده از فناوری اطلاعات در سازمان، دربرگیرنده ساختار و فرآیندهایی است که این اطمینان را به هیئت مدیره می دهد که فناوری اطلاعات در جهت برآورده کردن اهداف بانک حرکت می کند.
رییس هیئت مدیره بانک دی عبور از بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجیتال را یکی دیگر از ضرورت های تغییر نگاه استراتژیک در این بانک دانست و تاکید کرد: امور حوزه فناوری اطلاعات نباید محدود به امور روزمره و سنتی بانکی باشد بلکه باید بر اساس یک سند راهبردی تعریف پروژه های کلان در دستور کار قرار گیرد و در چارچوب یک بودجه مشخص و مجزا از بودجه سالیانه بانک پیگیری و اجرا شود.
وی افزود: یکی از پروژه های حیاتی برای بانک دی پیاده سازی بانکداری دیجیتال است که در مراحل ابتدایی پیاده سازی است و در آینده ای نزدیک نقشه راه بانکداری دیجیتال باید ترسیم شود.
ارجمندی در پایان سخنانش با اشاره به لزوم شفافیت در ارائه گزارش به نهادهای بالادستی و ذینفعان بر لزوم آماده سازی زیرساخت های لازم برای «گزارشگیری شفاف مالی» و افزایش «امنیت شبکه» تاکید کرد.
در ادامه این دیدار محمدعلی بخشی زاده، عضو هیئت عامل و معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک ضمن ابراز خرسندی از حضور رییس هیئت مدیره در جمع همکاران معاونت فناوری اطلاعات گفت: به همت همکاران و نگاه ویژه هیئت مدیره به حوزه فناوری اطلاعات، تنوع خدمات مبتنی بر بانکداری الکترونیک گسترش چشمگیری پیدا کرده است به گونه ای که در سال جاری با تجهیز تمامی شعب سراسر کشور به دستگاه های خودگردان، بانک دی به تنها بانک خودگردان در نظام بانکی ایران و حایز رتبه اول در شبکه بانکی بر اساس نسبت تعداد خودپرداز به تعداد شعبه تبدیل شد.
وی افزود: بانکداری دیجیتال در بانک دی با راه اندازی خدمت افتتاح حساب غیر حضوری و تعریف امضای دیجیتال برای مشتریان در بستر همراه بانک و اینترنت بانک جدید آغاز شده است و در آینده نزدیک با راه اندازی خدمت ویدئوی هوشمند در همراه بانک، امکان احراز هویت و افتتاح حساب غیرحضوری از این طریق نیز به تنوع خدمات بانک افزوده خواهد شد. معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه امنیت شبکه گفت: امنیت سایبری در بانک دی نسبت به سال های گذشته بیشتر شده و تلاش ما بر این است که با بهره گیری از شیوه های روزآمد، به مطلوب ترین حد امنیت دست یابیم که در این راستا ارتباط گسترده، مستمر و هدفمندی با مرکز مدیریت راهبردی افتا ریاست جمهوری و مرکز کاشف بانک مرکزی و تدوین سند بلوغ امنیت اطلاعات بانک دی برای حصول تمامی ابعاد امنیت فناوری اطلاعات در بانک انجام شده است.
در پایان این نشست، رییس هیئت مدیره بانک دی از ادارات معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بازدید کرد که در جریان این بازدیدها سعید یوسفی اصل، رییس اداره توسعه نرم افزار و اطلاعات پایه، کامران عبداللهی، رییس اداره خدمات نوین بانکی، محمدعلی رفیع زاده، رییس اداره مرکز داده و زیرساخت و سیدعلیرضا میرمرادی، رییس اداره شبکه و امنیت اطلاعات به تشریح اقدامات انجام شده و برنامه های پیش روی این حوزه ها پرداختند.