به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، ناصر پاشاپور با اشاره به اینکه شرکت پژوهش بازار و رسانه به عنوان یکی از شرکت های گروه DNA یونیون، تحقیقات بین المللی استاندارد TGI درباره وضعیت بازارهای ایران و مقایسه آن با کشورهای خارجی انجام داده، گفت: این تحقیقات نشان دهنده وضعیت کسب وکارها و بنگاه های اقتصادی در ایران است و شرایط برندها در بازارهای مختلف را بیان می کنند.
وی افزود: طبق این گزارش بین المللی، 62 درصد ایرانیان ساکن مناطق شهری از کارت های بانکی، پول برداشت میکنند که این رقم در آلمان 91 درصد و آمریکا 71 و در مکزیک سه درصد است، اما به رغم استفاده مختلف از کارت ها برای برداشت پول تنها درصد کمی از شهروندان ایرانی کارت اعتباری متصل به بازارهای بین المللی دارند که این رقم به 5 درصد می رسد درحالیکه 95 درصد چینی ها دسترسی به این کارت های بانکی دارند.
مدیرعامل شرکت دی ان ای یونیون با بیان اینکه با شعارهایی همچون خودکفایی، تحریم های داخلی برای فضای اقتصادی کشور ایجاد کردیم، گفت: در شرایط بحران اقتصادی عدهای از آب گل آلود استفاده می کنند و شاهد ظهور برندهای خاص در این دوره هستیم.
این پژوهشگر حوزه کسب وکار با اشاره به وضعیت بازار بیمه در ایران گفت: بهره برداری از خدمات بیمه و تعداد افراد استفاده کننده از این خدمات رابطه مستقیم با شرایط اقتصادی کشورها دارد، از همین رو در ایران تنها 16 درصد مردم از خدمات بیمه خصوصی استفاده میکنند که البته این آمار شامل افراد تحت پوشش بیمه درمان سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و خدمات درمانی نمی شود.
وی افزود: این در حالی است که درصد استفاده از پوشش خدمات بیمه خصوصی در کشورهای مختلف از جمله اسلونی، اسلواکی، آمریکا و فرانسه به بیش از 80 درصد میرسد. کشورهایی مثل مجارستان و ویتنام نیز با 3 درصد پوشش خدمات بیمه خصوصی در پایین این جدول قرار دارند.
پاشاپور با بیان اینکه نفوذ و گستردگی ارائه و استفاده از بیمه های عمر، خودرو و منزل در کشورهای مختلف متاثر از عوامل متعددی مانند ثبات شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حاکم بوده و نشات گرفته از نوع نگاه افراد به آینده است. گفت: طبق برخی گزارش ها، فقط 10 درصد ایرانیان دارای بیمه عمر هستند این در حالی است که نفوذ این نوع بیمه در کشور سوئد 72 درصد است و در اندونزی تنها به 2 درصد می رسد.