به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابطع عمومی پست بانک ایران، پیرو درج خبری تحت عنوان"اعلام لیست پاداشهای کارکنان یک بانک دولتی؛ از پاداش هفته بانکداری تا عید قربان" درتاریخ 1395/02/23در سایت خبری صبحانه آنلاین منتسب به پستبانکایران بدینوسیله به آگاهی میرساند؛ این بانک به عنوان تنها بانک دولتی حاضر در بورس، براساس قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادر، الزامات بانک مرکزی و واحدهای نظارتی ملزم و موظف به ارائه عملکرد شفاف خود در سامانه اطلاع رسانی کدال است که گزارشها و عملکرد آن به صورت مستمر و فصلی به سازمان بورس ارسال و در سامانه مذکور درج و به صورت شفاف برای عموم قابل بهرهبرداری میباشد.
از طرف دیگر به عنوان بانک دولتی(51درصد سهام آن متعلق به دولت است) هرساله بودجه آن همراه با سایر بانکهای دولتی در پیوست 3 لایحه قانون بودجه کشور توسط دولت تعیین و به مجلس شورای اسلامی ارائه میگردد و تمامی هزینههای آن اعم از هزینههای پرسنلی( اعم از؛ حقوق و دستمزد، پرداختهای مناسبتی شامل؛ هفته بانکداری اسلامی، دانشآموزان ممتاز) در چارچوب بودجه مصوب و رویه نظام بانکی کشور بوده و هیچگونه انحرافی صورت نگرفته است. بطوریکه مطابق صورتهای مالی سال 1394 صرفاً با 12درصد افزایش در هزینههای پرسنلی، کمترین رشد هزینه حقوق و مزایا را در شبکه بانکی داشته است.
همچنین مدیران و کارکنان این بانک خدوم و زحمتکش با تلاش مضاعف و شبانهروزی و صرفهجوئی در هزینهها و رعایت انضباط مالی توانستهاند با عملکرد مناسب در سال 1394، بانک را به سودآوری برسانند که شفافسازی صورتهای مالی و عملکرد آن همواره مورد تقدیر مسئولان نیز قرار گرفته است.
از اینرو به نظر میرسد درج گزارش مربوطه در آن سایت صرفاً موجب صدمه بر چهره بانکی که رسالت خود را در توسعه امور بانکی در گستره روستاها و نقاط مرزی و دورافتاده قرارداده و درحال حاضر با 407 شعبه و بالغ بر 12هزار باجه نمایندگی بانکی، خدمات متنوع خود را به مردم این نقاط دورافتاده ارائه میدهد جای تأمل و بهدور از انصاف و امانتداری است. البته خود آن سایت بر نقش بینظیر و رسالت این بانک در عرصه خدمترسانی به جامعه به ویژه در مناطق روستائی و غیربرخوردار و همچنین تلاش مضاعف مجموعه بانک برای رسیدن به سودآوری اذعان داشته که جای بسی تقدیر و امتنان است.