به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت,سید محمد کریمی تاکید کرد: صنعت بیمه در انجام تعهدات و به ویژه هنگام پرداخت خسارت به گونه ای عمل می کند که مردم با شنیدن نام بیمه، آرامش و اطمینان را احساس کنند و اگر در مواردی هم شکایتی باشد به سرعت رسیدگی می کنیم.
کریمی افزود: شماره پیامک30002205 و شماره تلفن 22050001 تا 4 آماده دریافت شکایت های مردمی است.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: برغم همه تخفیف ها و رقم ناچیز حق بیمه موتورسواران در سبد خانوار هنوز بیش از 80 درصد صاحبان موتورسیکلت فاقد بیمه شخص ثالث هستند.
کریمی گفت : هدف ما این است که با اجرای سند توسعه فرهنگ بیمه، هر فعالیت اقتصادی و اجتماعی که قابل تعریف در مدل های بیمه ای است ، از پوشش های کافی بیمه ای استفاده کند.
وی در ادامه با بیان اینکه کسب رتبه نخست جهان در شاخص رشد حق بیمه های تولیدی در دو سال پیاپی محصول تلاش شرکت های بیمه ای و ترویج فرهنگ بیمه ای در میان مردم است، گفت: این موفقیت، دستاورد بزرگی است اما همچنان باید بیشتر تلاش کنیم.
کریمی در باره تحریم های فعالیت بیمه ای کشور هم گفت: تحریم ها سبب بالندگی صنعت بیمه شده و این بخش ، توانمند شده است و ریسک های بزرگتر را می پذیرد.
کریمی گفت : باید سهم بیمه های غیراجباری در سبد خرید بیمه ای مردم افزایش یابد.
وی در باره حوادث تلخ طبیعی مانند سیل و زلزله در سال های اخیر هم اشاره کرد و گفت: کسانی که بیمه نامه حوادث خریده بودند به سرعت تامین خسارت شدند و باید فشار حوادث غیرمترقبه را از روی دوش دولت بر داریم که رسانه های گروهی به ویژه رسانه ملی در این حوزه نقش اساسی دارد و باید توسعه و همگانی شدن صنعت بیمه در اولویت همیشگی باشد.
رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دهه 90 دهه توسعه بیمه های زندگی است، گفت: افزایش ضریب امید به آینده و همچنین گسترش فضای شادابی در جامعه در گرو توسعه بیمه های زندگی است و در ایران هم باید گسترش یابد و باید بیمه حوادث غیر مترقه که در حال حاضر کمتر از 10 درصد است افزایش یابد.
کریمی افزود: آشنایی اندک مردم با ویژگی ها و مزیت های بیمه های زندگی سبب شده است این خدمت بیمه ای به حاشیه رانده شود در حالی که در بسیاری از کشورها بیمه های زندگی در اولویت نخست مشتریان است.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: شرکت های بیمه بخشی از خسارت وارده به منازل مسکونی در سیل گلستان را در سال گذشته پرداخت کردند که نشان دهنده اهمتی خدمت بیمه ای در ایجاد آرامش مردمی است.
وی افزود : شرکت های بیمه مستقر در استان در زمان حادثه ، بموقع پس از وقوع حادثه به ارزیابی میزان خسارات پرداختند و تامین کردند و این وضعیت برای مناطق زلزله زده هم بود و کسانی که بیمه نامه داشتند ، بموقع تامین خسارت شدند.
رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: شرکت های بیمه ای جدید سهم قابل توجهی از سبد خدمات خود را به بیمه های زندگی اختصاص دهند.
کریمی فرهنگسازی در حوزه بیمه های زندگی را ضروری دانست و گفت: در سال های اخیر رسانه ها و کارشناسان و صاحبنظران صنعت بیمه به تشریح مختصات بیمه های زندگی پرداخته اند اما هنوز شرایط مطلوبی نداریم.
بیمه مرکزی با همه توان و ظرفیت برای رساندن ضریب نفوذ خدمات بیمه زندگی تا سطح استانداردهای بین المللی تلاش می کند.