پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 580702 تاریخ : 1400/02/29-09:59:33
,2,
پرداخت تسهیلات به دو پروژه بزرگراهی کشور

پرداخت تسهیلات به دو پروژه بزرگراهی کشور

یکی از مهمترین سیاست های بانک مسکن در سال 99 تامین مالی دو پروژه بزرگراهی کشور است، که بخش قابل توجهی در تسهیل حمل و نقل کشور دارد.

به گزارش بانک و صنعت، یکی از اقدامات مهم بانک مسکن جهت تامین مالی طرح ها و بنگاه های اقتصادی در سال 99، تسهیلات دهی به دو طرح زیرساختی حرم تا حرم و آزادراه بیرجند-قائن به میزان 126.4 میلیارد تومان عنوان شده است . به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا،بانک مسکن، موارد متعددی از تسهیلات دهی به زیرساخت ها کشور بر اساس چارچوب قانونی را در دستور کار خود قرار داده است، این اعتبار با تضمین سازمان برنامه و بودجه به این دو پروژه تخصیص یافته است. شیوه کار نیز به این شکل است که بانک مسکن تسهیلات را به این پروژه های آزادراهی ارائه می دهد و سازمان برنامه و بودجه، با توجه به ضمانت هایی که صورت گرفته، اصل و سود تسهیلات را به بانک بازپرداخت خواهد کرد.

تامین مالی این پروژه ها باعث پیشرفت هر چه سریع تر آزادراه ها و زیرساخت های کشور خواهد شد. پروژه های عمرانی که بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، با توجه به مفاد این قانون می توانند از این نوع تسهیلات بهره ببرند و در نتیجه این موضوع می تواند به تکمیل پروژه های بزرگ کشور کمک کند.کل تسهیلات در قالب 4 قسط به این پروژه ها پرداخت شده است و بازپرداخت این تسهیلات نیز طی 5 سال صورت خواهد گرفت. حمایت از رونق تولید همواره مدنظر، مدیران بانک مسکن بوده است و این بانک امیدوارست که با تامین مالی این طرح های زیرساختی، به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته، شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد کشور در همه زمینه ها باشد.

به گزارش هیبنا، خراسان جنوبی همواره یکی از استان های کمتر برخوردار در حوزه زیرساخت های حمل و نقل به ویژه راه های دوبانده محسوب شده و با وجود قرار داشتن در 2 کریدور اصلی کشور و مرز مشترک با افغانستان، بسیاری از جاده های استان دوطرفه است، از این رو توسعه کمی و کیفی راه های استان در دستور کار دولت تدبیر و امید و وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

یکی از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی مناطق مختلف، ساخت و توسعه مسیرهای ارتباطی از جمله جاده های اصلی و فرعی، خطوط ریلی، بزرگراه و آزادراه ها است که تحقق آن منجر به بهبود مناسبات اقتصادی و تجاری، افزایش رفاه مردم و کاهش تصادفات می شود.

از طرفی با توجه به اینکه پروژه های زیرساختی شرق کشور در آتیه کشور تاثیرگذار است یکی از اولویت های دولت های یازدهم و دوازدهم سرعت بخشی به روند اجرای این پروژه ها بوده به طوری که در حوزه زیرساخت های حمل و نقل جاده ای، 4.3 درصد طول راه های استان در ابتدای دولت یازدهم بزرگراه بود و در حال حاضر این رقم با حدود سه برابر رشد به 12 درصد رسیده است.

خراسان جنوبی استانی پهناور و کویری است که طول راه های آن 17 هزار و 82 کیلومتر بوده و ششمین استان از نظر طول راه ها در سطح کشور است. این پهناوری و فاصله طولانی بین شهرها عملیات دوبانده سازی را پرهزینه و گاهی زمان بر می کند، با این وجود اعتبارات حوزه راه استان در سه سال گذشته، چهار برابر افزایش یافته است.

عملیات اجرایی مسیر بیرجند به قاین (مسیر پرتردد زائران به مشهد مقدس) به طول 100 کیلومتر که سال ها به دلیل کندی پروژه و حادثه خیزی این محور از سوی رسانه ها صفت های متفاوتی گرفته بود در سال های اخیر شتاب گرفته به طوری که با پیگیری مسوولان استان و حمایت مالی بانک مسکن 100 میلیارد تومان طی سال های 97 و 98 به پروژه دوبانده سازی محور بیرجند - قاین اختصاص یافت و باعث شد که پروژه به لحاظ اجرایی متحول شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 202
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران