به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، مدیرعامل شرکت فنآوری شهرآوازه، اظهار کرد: این سامانه در خودروها و تاکسیهای نوسازیشده که متصل به ECU هستند، قابل اجراست و مجموعهای از خدمات ویژه و امکانات خاص را به راننده میدهد تا بر اساس نوع استفاده از تاکسی(دربستی، گردشی، خطی و آزاد) مبلغ کرایه را با دقت بالایی محاسبه کند و امکان پرداخت کرایه را به صورت آفلاین(با کارت شهروندی) و آنلاین(با کارتهای شتابی) و بر اساس پارامترهای مختلف از جمله مصرف سوخت، زمان و مسافت سفر به صورت همزمان داشته باشد.
مهندس صمدی خاطرنشان کرد: همچنین در این سامانه، ویژگی دیگری با عنوان "تاکسی کال(Taxi Call)" پیشبینی شده است؛ به این شکل که مسافر با استفاده از موبایل، نزدیکترین تاکسی را با کمترین نرخ جستجو میکند و همچنین با توجه به نوع مسافر تاکسی، تبلیغات متناسب نیز در فضای خودرو قابل ارائه خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: قطعاً این سامانه، ابزار خوبی برای افزایش رضایتمندی بیشتر مسافران، درآمد رانندگان و کاهش زمان بیسرنشین بودن تاکسیهاست و به ویژه امکانات خوبی را برای سهولت تردد گردشگران فراهم میکند.
مدیرعامل شرکت فنآوری شهرآوازه با بیان این که این پروژه با کار مطالعاتی دو ساله و با بررسی عوامل شکست پروژههای قبلی در این زمینه، به مرحله اجرا رسیده است، افزود: این امکان، به شکل یکپارچه و در فاز اول برای 12هزار تاکسی در شهر شیراز در حال انجام است و میتواند در سطح سایر واحدهای ارایهکننده خدمات مشابه مانند آژانسها، شرکتهای تاکسیرانی و مراکز توریستی شیراز، توسعه یابد و در ادامه در سایر شهرها نیز اجرا شود.
مدیرعامل شرکت فنآوری شهرآوازه افزود: سامانه پرداخت کرایه در تاکسیها به شکل آنلاین و آفلاین، در سه مرحله چهار هزارتایی در مدت 13ماه در شیراز، انجام خواهد شد.
به گفته وی، در حال حاضر و بر اساس مذاکرات صورت گرفته با سازمان تاکسیرانی شیراز، این امکان در شیراز برای 80درصد تاکسیها وجود دارد که و امیدواریم تا زمان اجرای کامل این پروژه، همه تاکسیها به این امکان مجهز شوند.