به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی ایرانسل، اولین دوره پیش شتاب دهی در شتاب دهند? کهکشان، واقع در مرکز نوآوری ایرانسل، با حضور هشت تیم استارتاپی و با تمرکز بر «آموزش های کاربردی»، «ارزش آفرینی» و «رویکرد لین استارتاپ» برگزار شد.
اولین دوره پیش شتاب دهی، پس از برگزاری دو دوره نوآوردگاه در مرکز نوآوری ایرانسل و انتخاب تیم های برتر، در طول سه ماه برگزار شد تا تیم های منتخب، طی این دوره از آموزش های مرکز نوآوری ایرانسل بهره مند شوند.
در اولین دوره پیش شتاب دهی، تیم ها در ماه اول، با کلیات مفاهیم نوآوری و نوپای ناب، شناخت پرسونا و تعریف مسأله از دیدگاه تفکر طراحی آشنا شدند. تمرین های ذهنی تعریف شده، شرکت در جلسه ها و کارگاه ها، ارائه گزارش و در نهایت ارائه بوم ارزش پیشنهادی، از دست آوردهای ماه اول دوره پیش شتاب دهی بوده است. در ماه دوم، تیم ها با حضور در کارگاه های بوم مدل کسب وکار، موفق شدند تا همگام با پیاده سازی ایده در بوم، فعالیت خود را در آموزش ها و کارگاه های منسجم ادامه دهند. در ماه سوم نیز کلیاتی در موضوع تفکر مالی و مسائل حقوقی استارت آپی برای کامل تر شدن نگرش تیم ها از تمام ابعاد کسب وکار به آن ها ارائه شد.
با پایان اولین دوره پیش شتاب دهی، مرحله اعتبارسنجی هشت تیم استارتاپی که در زمینه های آموزش الکترونیک، اینترنت اشیاء، سلامت دیجیتال، خدمات سبک زندگی دیجیتال و VoD فعالیت دارند، در روز چهارشنبه اول اردیبهشت 1400 برگزار شد و تیم هایی که امتیاز لازم را کسب کنند، به دوره شش ماهه شتاب دهی در شتاب دهنده کهکشان مرکز نوآوری ایرانسل راه پیدا می کنند.
نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل، از 16 تا 18 آبان ماه 1399، با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و با شرکت 10 تیم استارتاپی برگزار شده بود.
دومین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل نیز از 20 تا 22 آذرماه 1399، توسط مجموعه «ایرانسل لبز (Irancell Labs)» در «شتاب دهنده کهکشان» مرکز نوآوری ایرانسل، واقع در «ایستگاه نوآوری شریف»، برگزار شده و 12 تیم استارتاپیِ شرکت کننده که پس از ثبت نام، در ارزیابی اولیه پذیرفته شده بودند، در آن حضور داشتند.
مرکز نوآوری ایرانسل، در قالب مجموعه «ایرانسل لبز (Irancell Labs)» و با هدف فرصت آفرینی در زمینه فناوری های برتر، به منظور خلق ارزش، رفاه انسان ها و توسعه سبک زندگی دیجیتال تشکیل شده است.
مجموع? ایرانسل لبز، از سال 98، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعه دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ ها و شرکت های فناور و با مأموریت انجام فعالیت های تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری سازی در زمینه شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و شرکت های فناور، با هدف تأمین نیازمندی های بازار ICT تأسیس شده است.
چشم انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعه منابع انسانی و زیرساخت های تحقیقاتی اقتصاد دانش بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینه خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از جمله بخش های اصلی آن هستند. ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با راه اندازی مرکز نوآوری، در پی حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهره گیری از فناوری های برتر در حوزه های مختلف، خلق ارزش کند. تیم های استارتاپی می توانند برای اطلاعات بیشتر و مطالعه زمینه های مورد حمایت، به بخش «مرکز نوآوری ایرانسل» در وب سایت ایرانسل لبز به نشانی labs.irancell.ir مراجعه کنند.