به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در چند سال اخیر با گسترش روزافزون استفاده از گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی در ایران، بانک ها نیز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حضور چشمگیری داشتند و از این بستر جدید و مدرن برای معرفی سرویس و خدمات، انتشار اخبار، نظرسنجی و دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات مشتریان استفاده کرده اند، بطوریکه در حال حاضر اکثر بانک ها در شبکه های مجازی حضور دارند و میزان دنبال کنندگان صفحه هر بانکی به نوعی نشان دهنده میزان کیفیت، کمیت و اثربخشی محتواهای آن بانک در بستر مجازی است.
در همین رابطه بانک ملی نیز در فضای مجازی و مخصوصاً شبکه های اجتماعی حضور چشمگیری دارد و بررسی های آماری اخیر نشان می دهد این بانک با اختلاف زیاد از بانک های دیگر در 4 بستر خبری، اینستاگرام، تلگرام و توییتر در صدر حجم محتوای منتشر شده برای آگاهی مردم و مشتریان قرار دارد.
حتما برای شما هم پیش آمده که سوالی در حوزه خدمات و طراح های متنوع بانکی داشته اید ولی نمی دانستید که چگونه و از چه شخصی و کجا سوال خود را بپرسید.
زمانی که مشتریان بانکی دچار یک مشکل بانکی می شوند یا به سوالی برمی خورند، مطمئنا بهترین فردی که می تواند به آن سوال بانکی پاسخ دهد یک کارشناس بانکی است. ولی یک کارشناس بانکی همیشه در دسترس نیست، مخصوصا هنگامی که به شعبه بانکی دسترسی نداشته باشید و یا امکان تماس با مراکز تماس وجود نداشته باشد. پس در این موارد چگونه می توان به کارشناس بانکی دسترسی پیدا کرد؟
از جمله کانال های ارتباطی و پاسخگویی به سوالات مشتریان، تماس مرکز ارتباط با مشتریان و یا حضور در شعب بانکی است. ولی بانک ملی در برنامه جدیدی با عنوان ” پژواک” بصورت گفت و گوی زنده اینستاگرامی با یک کارشناس بانکی، به سوالات مشتریان در مورد یک طرح بخصوص بانک پاسخ می دهد.
پژواک برنامه گفتگوی زنده کارشناسان بانکی با مردم است که سه شنبه هر هفته ساعت 15 به صورت مستقیم در صفحه رسمی اینستاگرام بانک ملی ایران پخش می شود. در این طرح، کارشناسان مختلف درباره طرح ها و سرویس های متنوع بانک ملی با مشتریان بصورت زنده صحبت می کنند و مشتریان می توانند سوالات مرتبط به موضوع لایو را در کامنت بپرسند تا در لایو مطرح شود.
این برنامه هر هفته با موضوعی خاص تولید می شود و مردم می توانند سوالات خود درباره موضوع آن هفته را مطرح کنند که موضوعات هفتگی این برنامه هم بنا به درخواست مشتریان تعیین می شوند.
این روش جدید پاسخگویی که بستر آن در شبکه های اجتماعی اینستاگرام است علاوه بر اینکه بصورت آنلاین به سوال مشتریان متعددی در لحظه و بصورت جمعی پاسخ می دهد، باعث افزایش رضایت مشتریان می شود، تجربه کاربری و تعامل مشتری با بانک را ارتقاء می دهد و می تواند راهکار مناسبی برای صرفه جویی در زمان صرف شده کارکنان شعبه و مراکز تماس برای پاسخگویی به مشتریان باشد.
مشتریان بانک می توانند برای اطلاع از موضوع هر هفته و مشاهده برنامه با مراجعه به صفحه رسمی اینستاگرام بانک ملی به آدرس Bankmelli1307 این برنامه را مشاهده کنند.