پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 670254 تاریخ : 1402/09/02-15:55:52
,15,
وزیر کار از مرکز تماس شرکت خدمات ارتباطی رایتل بازدید کرد

وزیر کار از مرکز تماس شرکت خدمات ارتباطی رایتل بازدید کرد

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی رایتل، این تفاهم نامه در راستای همکاری و هم افزایی مشترک بین وزارت تعاون و شرکت خدمات ارتباطی رایتل در زمینه های تامین نیاز زیست بوم ملی اشتغال کشور در فراهم کردن مشاوره و خدمات کسب وکار در راستای ایجاد و پایداری مشاغل در بستری امن و معتبر، ایجاد یک مرجع واحد برای پاسخگویی به سوالات مردم در حوزه کسب و کار، تهیه پلتفرم و پنجره واحد ارائه خدمات مشاوره کسب وکار، ارائه خدمات مشاوره اشتغال اعم از مشاغل خانگی، خوداشتغالی، کاریابی و کارآفرینی به مجریان اشتغال، اجرای بستر ارتباطی مناسب برای کمک به تثبیت شغل گروه های هدف وزارتخانه، اطلاع رسانی به جامعه هدف اشتغال در سراسر کشور، تبادل داده ها و اطلاعات اجرای برنامه های مشاوره اشتغال و کارآفرینی بر اساس سامانه های وزارت کار و شرکت رایتل و بهره برداری از دیتای تولید شده به منظور خلق فرصت های بالقوه کسب وکارهای نوین به امضا رسید.

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم اظهار کرد: از شرکت رایتل دیدار کردیم و کارهای خوب شان را دیدیم. امروز نبرد حاکم بر جهان، نبرد رسانه ای است و شبکه های مخابراتی مهم ترین زیرساخت این نبرد هستند. شرکت های مخابراتی ما باید تلاش کنند برد بین المللی خود را افزایش دهند. از رایتل تقاضا داریم بستر داخلی و خارجی افزایش پهنای باند را تا حد امکان فراهم کند.
وزیر کار افزود: تاکنون در این طرح 80 درصد صحت سنجی انجام شده و بخشی از آن هم نیازمند بارگذاری اطلاعات جدید است. داده های این مراکز، ایجاد یک میلیون فرصت شغلی را تایید می کنند. از سه ماهه اول 1401 تا سه ماهه اول 1402، 907 هزار فرصت شغلی خالص ایجاد شده است. بعد از یک دهه رکود به رشد اقتصادی 4 درصد رسیدیم و حتی در بهار سال 1402 وارد کانال 7 درصد شدیم.
همچنین حسین ملازاده، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل در مراسم امضای تفاهم نامه فاز دوم طرح رصد و پایش اشتغال وزارت کار گفت: این پروژه با همکاری وزارتخانه از 21 خرداد سال جاری آغاز شده و هدف آن راستی آزمایی طرح های اشتغال است. قریب 2 میلیون پروژه به ثبت رسیده و 914 هزار تماس خروجی انجام شده که از میان آنها 525 هزار عدد تماس موفق ثبت شده است. از این میزان 509 هزار طرح به صورت تلفنی رسیدگی شد.
وی ادامه داد: در تلاشیم در آینده تماس ورودی هم به این طرح اضافه کنیم که شکایت مردم ثبت شود. به این نتیجه رسیدیم که باید زیست بوم اشتغال را بالغ تر از گذشته کنیم. برای همین رایتل تبدیل به اپراتور اشتغال می شود. دغدغه رایتل این است موضوعات کلان مملکت را دنبال کند و با همکاری دستگاه های اجرایی جلو ببرد. رایتل از زیرساخت های مخابراتی، دانش، مهارت، نیروهای متخصص، ظرفیت حقوقی، بازاریابی، امکان تخصیص سیم کارت، ارائه طرح های تجاری ویژه و سامانه تلفنی در این راستا استفاده می کند.
مدیرعامل رایتل گفت: این طرح در نهایت قرار است به خدمات ملی کسب وکار تبدیل شود. می خواهیم در سال اول یک میلیون و 500 هزار کاربر به ثبت برسانیم و به ده درصد آنها مشاوره دهیم. بعد از سه سال نیز به 9 میلیون و 500 هزار نفر خواهیم رسید.
محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از ماموریت های این وزارتخانه نظارت بر وضعیت اشتغال کشور است.
وی افزود: نظارت بر اشتغال کشور در چهار لایه انجام می شود؛ لایه نخست، مربوط به سیاستگذاری است که ابزار شورای عالی کار محسوب می شود و تاکنون 6 جلسه این شورا با حضور رییس جمهور برگزار شده است. قبل از هر جلسه یک کمیسیون تخصصی اشتغال برگزار و نظرات دستگاه اخذ، تقسیم کار انجام و برای اجرا اقدام می شود.
بیرانوند ادامه داد: لایه دیگر، نظارت پیامکی است که پس از اینکه دستگاه به متقاضی یک خدمت اشتغالی را ارائه داد، پیامکی حاوی یک لینک از سوی سامانه رصد برای متقاضی ارسال می شود. سقم خدمت اشتغالی که برای متقاضی ثبت شده توسط آن لینک صحت سنجی شده و از متقاضی سوال می شود آیا این اتفاق را که در سامانه رصد ثبت شده است تایید می کند یا خیر؟ متقاضی در این لینک می تواند مساله را تایید، رد یا ویرایش کند.
معاون وزیر تعاون تصریح کرد: از آغاز دولت سیزدهم تاکنون یک میلیون و 100 هزار پیامک به این شکل ارسال شده است. بعد از این قدم نوبت به تماس می رسد. هر اطلاعاتی که از سامانه رصد اخذ می شود، همان زمان در کارتابل مرکز اشتغال کشور که برای نخستین مرتبه ایجاد شده، ارسال می شود.
کریمی بیرانوند افزود: این مساله باعث شده دستگاه هایی که خدمات اشتغال ارائه می دهند نیز متوجه نقاط ضعف سیستم خود شوند. امروز تفاهم نامه ای برای توسعه این طرح با اپراتور رایتل به امضا رسید تا رصد اشتغال کشور سرعت بگیرد.
مرکز تماس اشتغال کشور نیمه نخست سال 1401 با همکاری وزارت تعاون و شرکت خدمات ارتباطی رایتل برای نخستین بار در کشور راه اندازی شد. نتایج تحلیلی که از طریق نظارت بر وضعیت شاغلان به دست می آید، تاثیرات خود را در مصوبه های شورای عالی اشتغال و تصمیم گیری دستگاه ها نشان می دهد. این مرکز 21 هزار کاربر دارد که همگی کاربران دستگاه های مختلف در نقاط مختلف کشور هستند و آنان می توانند نتایج کارهای خود را ببینند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 201
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران