به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک وصنعت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران،دکتر محمود واعظی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات یکم اردیبهشت ماه در نشست مشترک با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و مدیران امور این بانک ضمن تقدیر از فعالیتها و اقدامات صورت گرفته و بیان مطلب فوق گفت: پست بانک ایران می تواند بعنوان بانک عامل وزارتخانه و مجموعههای ذیربط باشد و تمامی عملیات بانکی ریالی - ارزی اعم از امور جاری و حوالجات بین المللی را انجام دهد.
وی افزود: باید از تجارب نیروهای متخصص در امر خردهبانکداری بیشتر استفاده شود تا پست بانک ایران بتواند در مناطق محروم، روستاها و شهرهای کوچک به نحو مطلوب خدمترسانی کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تأکید بر چابکسازی واحدها تصریح کرد: پست بانک ایران با بهرهگیری از امکانات موجود از جمله بسترهای وزارتخانه و مزیتهای پست نظیر؛ دفاتر، نیروی انسانی، وسائط نقلیه و ساختمان می تواند در هزینههای خود صرفهجوئی کرده و سوداوری بیشتری داشته باشد.
واعظی تأکید کرد: عملکرد وزارتخانه و پست بانک ایران در ثبتنام مرحله دوم یارانهها بسیار عالی بود و حتی دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان شخصاً از عملکرد مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تقدیر نمود ولی ما نباید به همین اکتفا کنیم و باید تلاش کنیم بسترهای بانکداری الکترونیکی را بیشتر تقویت نمائیم.
وی عنوان نمود: به دنبال تحول پست بانک ایران هستیم و تلاش میکنیم این بانک خدمات بیشتری را به هموطنان درسطح کشور ارائه نماید. این بانک باید الگوی بانک هوشمند باشد چون بسترهای لازم را به واسطه وزارتخانه دراختیار دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر ایجاد شرکتهای اقماری پست بانک ایران برای خدمترسانی و درآمدزائی بیشتر اضافه کرد: همواره باید با شناسائی و احصاء نیازهای مردم به ویژه روستائیان به دنبال نوآوری در خدمات باشیم تا بتوانیم در فضای رقابت موفق عمل کنیم. پست بانک یک بنگاه اقتصادی است که باید به اصل سودآوری نیز همواره توجه داشته باشد.
واعظی بیان داشت: چشمانداز، مأموریتها، اهداف و برنامههای این بانک بسیار خوب تنظیم شده و از این بابت بسیار خوشحالم و امیدوارم بسیار قوی و کاربردی نیز اجرا شود.
وی در ادامه بر نظارت مستمر برای جلوگیری از تخلفات، بازاریابی قوی، پیگیری وصول مطالبات، ارائه آموزشهای کاربردی برای مدیران و کارکنان، مشتری مداری، تکریم ارباب رجوع، چابکسازی ساختارها و استفاده از نیروهای متعهد، متخصص، دلسوز و کارا نیر تأکید نمود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان عنوان کرد: لازم است پست بانک ایران با وزارتخانهها، سازمانها به ویژه در زمینههای صنایع دستی، کشاورزی برای کارآفرینی و اشتغالزائی و کمک به کارگاههای تولیدی کوچک و کشاورزی تعامل بیشتری داشته باشد.
مهندس ضیائی مدیرعامل پست بانک ایران نیز در این نشست گفت: چشم انداز پست بانک ایران تبدیل شدن به بزرگترین خردهبانکدار کشور است.
وی در ادامه ضمن تشریح مأموریت، اهداف و راهبردهای بلندمدت پست بانک ایران به اهم اقدامات و دستاوردهای این بانک در سال 92 و همچنین برنامههای سال 93 پرداخته و اظهار داشت: گسترش خدمات پولی و مالی در شهرها و روستاها، کمک به توسعه سیستم بانکی، کمک به کاهش ترددهای غیرضرور، کمک به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه خدمات مالی خرد از مهمترین اهداف پست بانک ایران می باشد.
گفتنی است: در این نشست مهندس حسنزاده رئیسهیات مدیره، غلامحسین صباغی و علی نعمتی دیگر اعضای هیأت مدیره و مدیران امور نیز هریک به تشریح فعالیتها و اقدامات بانک درحوزههای مرتبط پرداختند.