به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،آرش خدایی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری در سال جدید توسعه صنعت حمل و نقل هوایی رت در دستور کار خود قرارداده تا بتوانیم رونق کسب و کار را در این حوزه بیش از پیش تقویت کنیم.
وی اظهارداشت: با ورود هر هواپیمای جدید ،شاهد اشتغالزایی بیشتری خواهیم بود و طبق برنامه ریزی های انجام شده سازمان هواپیمایی کشوری در نظر دارد جایگاه صنعت حمل و نقل هوایی در بخش اقتصاد ملی رونق بیشتری پیدا کند.
وی با بیان اینکه ،صنعت حمل و نقل هوایی یک صنعت عمومی است و باید زمینه های استفاده از آن برای تمام اقشار جامعه فراهم شود،افزود: استفاده تمام دهک های درآمدی از خدمات حمل و نقل هوایی ، توسعه این صنعت را در پی خواهد داشت .
قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری اظهارداشت: با ورود هر فروند هواپیمای جدید و عملیاتی شدن آن توانمندی های متخصصین ایرانی نیز افزایش می یابد زیرا هواپیماهای جدید نیازمند تخصص های مختلف است و فعالیت جوانان متخصص ایرانی در این بخش علاوه بر اشتغالزایی بیشتر به رونق کسب و کار این صنعت نیز کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
نخستین هواپیمای ایرباس مدل اِی321 (A321) بیست و سوم دی ماه 1395 به تهران وارد شد. دومین فروند با مدل 330 سری 200 نیز بیست و یکم اسفندماه گذشته در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست.
سومین ایرباس عصر روز شنبه (5 فروردین 1396) وارد مهرآباد تهران شد تا شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از این هواپیما در شبکه های داخلی و بین المللی استفاده کرد.
این هواپیما با 238 صندلی شامل 32 صندلی بیزینس کلاس و 206 صندلی اکونومی کلاس وارد ناوگان هوایی ایران ایر شده است.
شرکت ایران ایر قرارداد خرید صد فروند هواپیمای ایرباس را به ارزش 10 میلیارد دلار امضا کرده است که باید در یک دوره 10 ساله همه هواپیماهای خریداری شده جدید خود را از ایرباس تحویل بگیرد.
این قرارداد شامل 46 فروند هواپیما321 می شود که می تواند روزانه 14 یا 15 ساعت در مسیرهای طولانی پرواز کند و در مجموع بیش از هشت هزار و 300 صندلی را به ظرفیت هما می افزاید.
با لغو تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و امضای قرارداد خرید 200 فروند هواپیمای جدید برای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نوسازی ناوگان هوایی ایران وارد عرصه جدیدی شد تا با ورود ناوگان هوایی نو هموطنان با اطمینان خاطری بیشتری سفرهای هوایی خود را انجام دهند.
منبع ایرنا