به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ حدود 8 سال پیش در قالب کیف پول کارتهای سوخت و برای تشویق جایگاهداران به استفاده و ترویج پول دیجیتال به ازاء هر لیتر سوخت رسانی 2 تومان پرداخت می شد اما پس از آن که کارت های بانکی جایگزین کیف پول شد، اجرای طرح تشویقی نیز به پایان رسید.
وی ادامه داد: تا زمانی که این طرح تشویقی اجرا می شد مبالغ آن نیز تمام و کمال پرداخت شد و اسنادش نیز موجود است با این حال اگر جایگاهداری طلبی از ما در قالب این طرح دارد مستنداتش را ارائه کند تا پرداخت انجام شود.
این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر از طرح کیف پول تنها برای سوختگیری نهادهای خاصی و در محدوده هزار تا 2 هزار لیتر در روز استفاده می شود و با توجه به این که بسیاری از مردم از کارت سوخت جایگاهداران استفاده می کنند بنابراین ضرورتی به ادامه پرداخت به صورت کیف پول وجود ندارد تا در قالب آن طرح تشویقی اجرا شود بر همین اساس آن طرح مدتهاست به نقطه پایانی خود رسیده است.
وی در عین حال گفت: با وجود این ما پس از آن طرح تشویقی تکریم یک و پس از آن طرح تشویق تکریم 2 را برگزار کردیم که هفته گذشته پس از قرعه کشی یک دستگاه خودرو برای یکی از جایگاهداران اهدا شد ضمن آن که برای جایگاه برتر بر اساس عملکرد، جوایزی به جایگاهدار و عواملش اعطاء شد.
مدیر عامل شرکت به پرداخت ملت همچنین درباره گلایه جایگاهداران به تاخیر در پرداخت وجوه شان گفت: از یکماه و اندی پیش بر اساس تصمیم بانک مرکزی و قواعد شاپرک پرداخت به حساب پذیرندگان که 7 سیکل در روز داشت به یک سیکل 24 ساعته کاهش یافت و ما نیز مانند بقیه بانکها ناگزیر به اجرای این قانون هستیم.
به گفته این مقام مسئول هر روز ساعت 4:30 تا 5 بامداد اطلاعات از شاپرک دریافت و آماده سازی می شود تا قبل از ساعت 7:30 دقیقه این مبالغ به حساب همه پذیرندگان از جمله جایگاهداران واریز شود.
وی در این باره اضافه کرد: در سه چهار روز اول اجرای طرح جدید شاپرک و جوی که ایجاد شد حدود 15 جایگاه در سطح کشور سعی کردند نقدی سوخت را عرضه کنند تا بتوانند مابه ازاء سوختی را که از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی دریافت می کنند ،پرداخت کنند که این شرکت زمان پرداخت هزینه خرید سوخت جایگاهداران را از 48 ساعت به 72 ساعت افزایش داد تا کماکان جایگاهداران بتوانند از ایستگاههای پرداختشان استفاده کنند ضمن این که در جایگاهها دستگاه پایانه فروش هم در نظر گرفته شد تا در هر صورت سوختگیری با پرداخت الکترونیکی ادامه یابد.
ترابیان با تاکید بر این که مردم و جایگاهداران بدون هیچ دغدغه و نگرانی از سیستم های پیشرفته موجود استفاده کنند گفت: شرکت به پرداخت ملت روزانه 12 میلیون تراکنش را پردازش می کند و اولین شرکت پردازشگر پرداخت خاورمیانه محسوب می شود که روزانه حدود یک میلیون پذیرنده را پاسخ می دهد که سه هزار جایگاه عرضه سوخت نیز در همین قالب است.