به گزارش خبرنگار بانک و صنعت،فضل الله رفیع بخش ازشرکت نرم افزارهای رایانه ایی سداد با بیان این که هوش تجاری به توانایی یک سازمان در جمع آوری ، نگهداری و سازماندهی داده ها اطلاق میشود افزود: این قابلیت منجر به تولید مقدار زیادی اطلاعات میگردد که به تولید فرصتهای جدید میانجامد به تعبیر دیگر هوش تجاری باید هم هدف تجارت و کاربرد عملی را در برداشته باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: هوش تجاری فرآیند تبدیل دادههای خام به اطلاعات تجاری و مدیریتی است که به تصمیم گیرندگان سازمان کمک میکند تا تصمیمات خود را سریعتر و بهتر اتخاذ کرده و براساس اطلاعات صحیح عمل نمایند تا آنجا که هوش تجاری جای رشد و پیشرفت زیادی دارد و میتواند در پیشبرد اهداف کشور مفید واقع شود.
رفیع بخش تصریح کرد: هوش تجاری نه به عنوان یک ابزار و یک محصول و یا حتی یک سیستم ، بلکه به عنوان یک رویکرد جدید در معماری سازمانی براساس سرعت در تحلیل اطلاعات به منظور اتخاذ تصمیمات دقیق در حداقل زمان ممکن مطرح شده است و از این رو میکوشیم که در بانک صنعت و معدن به این دستاورد مهم هم دست یابیم.