پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 313438 تاریخ : 1396/10/19-14:55:11
,2,
هم‌اندیشی مدیرعامل و اعضای هیأت‌مدیره پست‌بانک‌ایران با رؤسای شعب درجه‌یک

هم‌اندیشی مدیرعامل و اعضای هیأت‌مدیره پست‌بانک‌ایران با رؤسای شعب درجه‌یک

هم‌اندیشی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره پست‌بانک‌ایران و تنی چند از مدیران ستادی با رؤسای شعب درجه یک بانک، شانزدهم دی‌ماه سال جاری درمحل سالن کنفرانس ساختمان مرکزی مطهری برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی پست‌بانک‌ایران: خسرو فرحی مدیرعامل بانک در این نشست ضمن تقدیر از برگزاری چنین کارگروهائی گفت: رئیس شعبه رکن اساسی و بهترین شغل در نظام بانکی است و درواقع نقطه تماس بانک با مردم است که بایستی با حداقل مشکلات بتواند شعبه را مدیریت کرده و به مردم خدمت‌رسانی کند.

وی افزود: تک‌تک عملکرد شعب بر روی عملکرد کلی بانک تأثیرگذار است و باید طوری کار کنیم وقتی که نام پست‌بانک‌ایران مطرح می‌شود به آن افتخارکرده و اجازه ندهیم برخی مشکلات کوچک به اعتبار و جایگاه بانک لطمه بزند.
فرحی گفت: خوشبختانه پست بانک‌ایران به‌عنوان یکی از 5 بانک امین بانک‌ مرکزی برای کارگزاری حساب‌های دولتی است که نشان از اعتماد مسئولان ارشد شبکه بانکی به عملکرد مثبت بانک است و باید از این فرصت و اعتماد ایجادشده بیشترین بهره‌ را ببریم.
مدیرعامل پست‌بانک‌ایران تأکید کرد: کارکنان این بانک از سالم‌ترین افراد شبکه بانکی کشور هستند و از کارهای شبهه آور همواره پرهیز دارند و این مهم به صورت مرتب باید به اطلاع عموم برسد.
وی با اشاره به عاملیت صندوق توسعه ملی بیان داشت: این عاملیت فرصت بسیار خوبی برای بانک است تا بتوانیم جای پای خود را در انجام مسئولیت‌های خطیر و بزرگ ملی کشور باز کرده و بیش از پیش در اقتصاد کشور سهیم باشیم.
وی تصریح کرد: خوشبختانه نرم‌افزار بانک یکی از بهترین و به روزترین نرم‌افزارهای بانکی کشور است و دیگر هیچ کمبودی برای جذب منابع و خدمت رسانی به مردم نداریم و همه باید کمک کنیم در ایام پایانی سال عملکرد خوبی داشته باشیم.
فرحی در ادامه با انتقاد از وجود شعب زیان‌ده اظهارداشت: هیأت مدیره و مجموعه مدیران ستادی، همواره از شعب و واحدهای اجرائی پشتیبانی می‌نمایند اما شعب نیز وظیفه دارند که مشکلات را رصد کرده و تا رفع نهائی آن تلاش کنند. درواقع نباید هیچ شعب زیان‌دهی داشته باشیم چون همه امکانات فراهم است.
فرحی بر پیگیری جدی مطالبات معوق، تعیین تکلیف اقلام باز و سنواتی، استفاده بهینه از تجهیزات الکترونیکی بانک برای درآمدزائی بیشتر، فروش املاک مازاد، جذب منابع بیشتر، کاهش هزینه‌ها و زیان، جبران عقب‌افتادگی درآمدزائی طی ماه‌های آخر سال و پیگیری جدی برای رفع مشکلات و کاستی‌ها تأکید کرد و گفت: در واقع شما رؤسای شعب بایستی پیام رسان واحدی برای سایر شعب بانک درسطح کشور باشید.
دکتر صباغی عضو هیات مدیره نیز در این نشست ضمن تقدیر از توجه رؤسای شعب به احصاء شاخص‌های با اهمیت بانک گفت: توان و انرژی نیروی انسانی در هر سازمانی محدود است و حجم عظیمی از تکالیف بردوش آنهاست و احصاء شاخص های با اهمیت می تواند بیشترین اثربخشی را برای سازمان داشته باشد.
وی تأکید کرد: بایستی بیشترین توان و انرژی را برای شناسائی شاخص‌های با اهمیت صرف نمود و اینکه دقت کرد درچه جاهائی از آن استفاده کرد.

صباغی افزود: قطعا شاخص های شعبه ای با شاخص های سایر شعب متفاوت است و نباید نسخه واحدی برای هریک از شعب درنطر گرفت. بلکه باید به صورت منطقه ای و متناسب با ظرفیت هر شعبه ای شاخص های مشخص تعیین شود.
وی گفت: هریک از روسای شعب به عنوان مدیری است که باید به خوبی برای شعبه برنامه ریزی و سازماندهی کرده و نظارت و کنترل و هدایت درستی داشته تا بتوانند از امکانات بهره برداری مناسبی نمایند.
صباغی درپایان بیان داشت: مدیر شعبه درواقع رهبر و پدر شعبه است که باید کارکنان و مشتریان را به خوبی مدیریت نماید. درواقع مدیریت کار خطیر، حساس و ارزشمندی است که نباید دچار روزمره گی شود بلکه باید همواره نوآور و خلاق باشد.
احتشام فلاح‌فر دیگر عضو هیأت مدیره هم ضمن اشاره با تاریخچه بانکداری در دنیا و ایران گفت: وظیفه پست‌بانک‌ایران خدمت‌رسانی به هموطنان درسطح کشور است که همین اقدام به نوعی عاملی برای درآمدزائی است. درحال حاضر 407 شعبه و بیش از 7 هزار باجه بانکی وظیفه خدمت‌رسانی را انجام می‌دهند و درقبال آن کارمزد از مشتریان دریافت می‌کنند که باید بررسی کنیم که چه میزان از این درآمدها هزینه‌های شعب را پوشش می‌هد. درواقع باید بدانیم که آیا سودده و یا زیان ده هستیم، اگر زیان‌ده بودیم باید علل را به دقت بررسی نمائیم و راهکاری برای آن پیدا کنیم تا اوضاع بهتر شود.
وی تصریح کرد: بایستی هزینه تمام‌شده تمامی ابزارهای خدمت‌رسانی را بررسی کرده و براساس آن نسبت به واگذاری آن به مشتریان اقدام نمائیم. نباید بدون کنترل و درآمدزائی نسبت به واگذاری ابزارهای الکترونیکی همانند POS و ATM اقدام نمائیم. بلکه باید هزینه فایده و بهره‌وری مطلوب آن را درنظر بگیریم.
فلاح‌فر ضمن تأکید بر انجام اعتبارسنجی درست در پرداخت تسهیلات به مشتریان و ایفای تعهدات آنان گفت: همواره باید نسبت مطالبات به تسهیلات روند کاهشی داشته و نظارت کافی نیز بر باجه‌ها و شعب داشته باشیم.
عضو هیأت مدیره عنوان کرد: باید نگاه و رویکرد خودمان را تغییر داده و تعداد مشتریانی که برای بانک بااهمیت هستند را روز به روز افزایش دهیم و آنها را به مشتریان پایدار تبدیل کنیم.
وی در ادامه به منابع صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این منابع فرصت خوبی برای بانک است تا بتوانیم با استفاده از آن، واحدهای تولیدی جدیدی را دایر کرده و برای حداقل 5 نفر شغل پایدار ایجاد کنیم تا آنها بعنوان مشتریان جدید بانک بتوانند با استفاده از تجهیزات بانکداری الکترونیکی نظیر؛ دستگاه‌های POS و ATM درآمدزائی بیشتر برای بانک ایجاد کنند.
فلاح فر افزود: از یک طرف بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه IT و ICT و بزرگترین خرده‌بانکدار کشور هستیم و از طرف دیگر در بورس حضور داریم و باید طوری عمل کنیم تا با مدیریت درست هزینه ها و افزایش درآمدها هم خدمت‌رسان خوبی بوده و درآمدزا شویم تا پاسخگوی سهامداران باشیم.
وی درپایان بر ارزیابی دقیق شعب براساس شاخص‌های تعیین شده و درآمدزائی و کاهش هزینه‌ها، انضباط مالی، جذب منابع و مصارف درست، کاهش مطالبات معوق، نظارت و کنترل کافی بر باجه‌ها اعتبارسنجی درست و تعیین تکلیف حساب‌ها و اقلام باز تأکید کرد.
محمود شیردل مدیر امورشعب و بازاریابی درادامه این هم‌اندیشی با بیان اینکه در این کارگروه، گزارش جامعی از سیاست‌ها، اهداف و برنامه‌های بانک به رؤسای شعب ارائه شد گفت: قطعاً برگزاری اینگونه کارگروه‌ها می‌تواند فضای مناسبی برای ارائه دیدگاه‌ها و نظرات رؤسای شعب باشد و بایستی از این موقعیت‌ها استفاده کرد.
وی تصریح کرد: رؤسای شعب سودده تجارب و شاخص های موفق خود را دراختیار رؤسای شعب زیان‌ده قرار دادند و بطورکلی بازخورد خوبی داشت و می توانیم این مسیر را برای سایر روسای شعب ادامه دهیم.
علیرضا پورحسین رئیس اداره کل امور شعب و مناطق آزاد در این نشست ضمن ارائه گزارشی از کارگاه های برگزار شده اظهارداشت: روسای شعب مذکور در قالب پنج کارگروه به بررسی آسیب شناسی و پایداری شاخص ها پرداختند و عمده ترین شاخص هائی که مدنظر قرار گرفت شامل؛ نیروی انسانی، وضعیت مکانی شعب، مطالبات معوق، کنترل نقدینگی، هدف سپرده ای، چک های برگشتی و تجهیزات دستگاه های الکترونیک است که بایستی هریک از این شاخص ها به بهترین نحو ممکن مورد بهره برداری قرار گیرد.
رئیس اداره کل امور شعب و مناطق آزاد افزود: در مراحل بعد سایر شعب بانک در سطوح مختلف در اینگونه جلسات شرکت می کنند و در نهایت با ایجاد کارگروه‌های متعدد که هر کارگروه از شعب استانهای مختلف و درجات متفاوت تشکیل شده زمینه برای تبادل تجارب متنوع فراهم می‌شود و رابطین هر کارگروه نیز با تسهیل انتقال ایده‌ها به مدیران بانک و طرح مشکلات و موانع‌کار، انگیزه لازم برای مشارکت و فعالیت مؤثر درراستای تحقق اهداف بانک را فراهم می‌کنند.
وی افزود: شعب درجه یک به عنوان پیشران بانک هستند و هریک از اینها باید بتوانند بیش از 50 شعبه را بعنوان شعبه معین تحت پوشش خود قرارداده و آنها را از نظر عملکردی بهینه نمایند.
محمد عبدالله‌پور رئیس شعبه مرکزی اهواز در این نشست به‌عنوان نماینده رؤسای شعب مذکور گفت: با توجه به تبادل‌های انجام شده بین رؤسای شعب شاخص‌های نیروی انسانی، هدف سپرده ای، منابع و مصارف، مطالبات، خدمات بانکداری الکترونیک و انضباط چک ها مورد توجه قرار گرفت و تاکید شد که وجود نیروی انسانی متناسب می تواند موجب موفقیت شود. درواقع کمیت نیروی انسانی صرفا نمی تواند عامل موفقیت یک شعبه باشد.
وی تأکید کرد: چالاک بودن نیروی انسانی و هدف سپرده‌ای بالاتر از عوامل مهم موفقیت شعب می باشد. بانک باید با مدیریت نیروی انسانی مناسب، بیشترین ترکیب نیروی انسانی را برای شعب درنظر گرفته تا کارآئی واحدهای اجرایی بیشتر شود. 
عبدالله پور تصریح کرد: درحال حاضر ارزیابی شعب براساس شاخص های تعیین شده متناسب با ظرفیت شعب نبوده و براین اساس پرداختی های غیرمستمر شعب موفق مناسب نمی باشد.
رئیس شعبه مرکزی اهواز استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، وصول مطالبات و تدوین برنامه کوتاه مدت برای بهره برداری بهینه از این شاخص ها را مناسب راه برای موفقیت در چندماه باقی مانده از سال بیان کرد و بر برگزاری این کارگروه ها برای سایر شعب تأکید کرد.
گفتنی است: درپایان نیز مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره به سئوالات و ابهامات رؤسای شعب مذکور پاسخ‌های لازم را ارائه کردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 198
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران