شفیعی افزود:مهم ترین تغییر به وجود آمده در این استراتژی در توجه فناورانه به مشتری و ارائه خدمات و محصولات مطلوب به مشتریان در قالب بانکداری جامع است.
وی ادامه داد:در بانکداری شرکتی،خرد، تجاری و سرمایه گذاری این ظرفیت وجود داشت که حرکت های جدیدی آغاز شود که خوشبختانه در این برنامه دیده شده است.
وی ادامه داد:با اجرای موفق این استراتژی بانک ملی ایران توانسته است پس از ده سال، در بخش عملیاتی و عملکرد اصلی به سودآوری برسد.این سودآوری در بخش درآمد اصلی که درآمد حاصل از تسهیلات و همچنین هزینه سپرده ها است رقم خورد که موفقیت بزرگی است.
رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: این موفقت که با تلاش کارکنان در همه بخش ها محقق شده است،بیانگر این است که مسیر درستی را در پیش گرفته ایم.
شفیعی بیان کرد:توجه به نیاز مشتری باید محور همه برنامه ها و فعالیت های ما به خصوص در شعب باشد.
وی با نتیجه بخش خواندن طرح های "تلاش ملی" و "همت ملی" گفت:باید به برنامه های ابلاغی از سوی بانک اعتماد داشت و با همه توان و انگیزه بالا به بهترین شکل آنرا به اجرا گذاشت.
رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران با درست خواندن مسیر عملکرد اداره امور شعب جنوب تهران،اظهار کرد:در کنار خروج بانک از زیان،به دست آوردن سهم بیشتر از بازار اهمیت فراوانی دارد.این اداره امور شعب با توجه به قرار داشتن بخش هایی مانند بازار بزرگ در آن،از پتانسیل بسیار خوبی در این باره برخوردار است.
وی ادامه داد: توجه به وضعیت معیشتی کارکنان یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران ارشد است چرا که اعتقاد ما این است که بهبود وضعیت معیشتی موجب افزایش انگیزه کارکنان و ارتقاء تلاش آنها برای اجرای برنامه های ابلاغی می شود.
رفع ناترازی مهم ترین دغدغه بانک
حسن مونسان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این مراسم با تاکید بر اهمیت تجهیز منابع، گفت:مهم ترین دغدغه ای که اکنون در بانک وجود دارد ناترازی است که اگر بر طرف نشود همه فعالیت های بانک را تحت الشعاع قرار می دهد.
وی افزود:اگر چه جذب مشتری و نگهداریش کاری سخت و پیچیده است اما می توان با ارتباط خوب و با توجه به جایگاه بانک ملی ایران،مشتریان را مجاب کرد تا نسبت به بانک وفادار بمانند.تجربه نشان می دهد که همکاران با ارتباط خوب و موثر می توانند منابع خوبی را برای بانک جذب کنند.
مونسان بیان کرد: بانک ملی ایران باید به سهم بازار آنچنان که شایسته جایگاه آن در نظام بانکی است،دست یابد.
عضو هیات مدیره بانک تاکید کرد: صرافی ملی ایران از ظرفیت های بالایی برخودار است که باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوبی استفاده شود.
مونسان ادامه داد:در بخش انفورماتیک اکنون تعداد فراوانی دستگاه پایانه فروش (pos) موجود است که ضرورت دارد بازاریابی مناسبی برای آن صورت گیرد.
تاثیر مستقیم شایسته سالاری در انتصابات در عملکرد صف
همچنین بیژن مقدم بیرانوند معاون امور شعب و بازاریابی تهران در این همایش،گفت:یکی از مهم ترین اهدافی که مدیر عامل بانک دکتر فرزین ترسیم کرده است،بر طرف شدن ناترازی و رفع کسری نقدینگی است.
وی افزود: برای تحقق این هدف اعضای هیات مدیره و هیات عامل اختیارات لازم را به بخش صف بانک داده اند و اکنون توپ در زمین آنها است تا با تلاش مستمر،برنامه های ابلاغی را به بهترین نحو اجرا کنند.
معاون امور شعب و بازاریابی تهران تاکید کرد: انتصابات باید بر اساس شایستگی افراد صورت گیرد تا نتایج ملموس آن در بهبود عملکرد واحدهای صف دیده شود.
بیرانوند بیان کرد:برای ایجاد انگیزه در کارکنان باید آسیب ها و چالش های منابع انسانی را شناسایی و برطرف کرد تا مشکلات آنها برطرف شود.
پاسخ به ابهامات در پانل تخصصی
در پانل تخصصی این همایش نیز مهدی علی آقایی رئیس اداره کل توسعه سیستم ها، احمد علیخانی دهقی رئیس اداره کل مدیریت عملیات بانکی، کامران پور یزدان خواه رئیس اداره کل خارجه و محمد رضا امیر خانی عضو هیات مدیره صرافی ملی ایران به پرسش ها و ابهام های مدیران و کارشناسان اداره امور شعب جنوب تهران پاسخ دادند.
علیرضا جعفری رئیس اداره امور شعب جنوب تهران نیز در این همایش با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره امور شعب بر عملکرد خوب آن به خصوص در بخش وصول مطالبات تاکید کرد.
در پایان این همایش از علیرضا صالحی رئیس حوزه ورامین به عنوان حوزه برتر استان تهران،رضا زمانیان رئیس شعبه پاکدشت به عنوان شعبه برتر این اداره امور شعب و مهدی جعفری شعبانی رئیس شعبه مجتمع ادارات ورامین به عنوان شعبه دوم این اداره امور شعب،تقدیر شد.