به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، با وجود امن بودن این سامانه ها، اما برخی سودجویان به بهانه های مختلف تلاش می کنند کدهای اعتبارسنجی و یا رمزهای یکبار مصرف ارسالی به تلفن همراه مشتریان را دریافت کرده و از آن به نفع خود استفاده کنند.
تماس های تلفنی نامعتبر یا پیام های ارسالی مشکوک در فضای مجازی با عناوینی چون پرداخت هدیه، برنده شدن جایزه ،تماس از طرف برنامه های صداوسیما و اعلام برنده شدن افراد و ... می تواند دام کلاهبرداران برای برداشت های مکرر از حساب بانکی مشتریان باشد.
بانک ملی ایران ضمن هشدار مجدد در این باره، از همه کاربران سامانه های این بانک خواست از پاسخگویی به خواسته های افراد مشکوک و ارایه هرگونه اطلاعات هویتی و بانکی به صورت تلفنی خودداری کرده و در صورت لزوم آن را با پلیس در میان بگذارند.