پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 582810 تاریخ : 1400/03/29-15:47:45
,15,
هشتمین نشست از چهارشنبه های استارتاپی پست برگزار شد

هشتمین نشست از چهارشنبه های استارتاپی پست برگزار شد

هشتمین نشست از چهارشنبه های استارتاپی پست با محوریت فناوری های نوین ارتباطی و همکاری استارتاپ ها در حوزه پست الکترونیک و پیام رسان سازمانی برگزار شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ هشتمین نشست از چهارشنبه های استارتاپی پست با حضور محمدرضا قادری و بهزاد اقبالخواه اعضای هیئت مدیره شرکت ملی پست، داوود فیروزیان مدیرعامل شرکت سامانه پرداز آریس، سید جلال اشرفیان مدیرعامل شرکت ارتباط گستر فراگیر، مدیران پارک های علم و فناوری و مراکز شتابدهنده و مدیران واحدهای اجرایی شبکه پستی کشور با موضوع همکاری استارتاپ ها در حوزه پست الکترونیک و پیام رسان سازمانی در روز چهارشنبه بیست و ششم خرداد ماه 1400 برگزار شد.


مخاطبان گسترده پست و استقبال از پیام رسان سازمانی

محمدرضا قادری با اشاره به سیر تحول پست از گذشته تا کنون، می گوید با توسعه فناوری های ارتباطات وروی کار آمدن ابزارهای ارتباطی مانند تلگراف، تلفن و ... شکل ارتباطی تغییر و بعد آن با آمدن اینترنت ارتباطات فراگیرتر و بحث فناوری اطلاعات مطرح شد.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ادامه می دهد بحث ایمیل و در ادامه پیامک و پیام رسان ها مقبولیت پیدا کردند، هر چند هیچکدام از این پیام رسان ها رسالت خود را از دست نداده و درگاه خاص خود را دارند، اما انتظار این است که هر نسل جدید با ورود خود تراکنش بیشتری جذب و قابلیت های جدیدی به وجود آورند.
قادری با تاکید بر اینکه هر یک از فناوری های جدید نقشی خاص در تجارت الکترونیک دارند، اظهار می دارد امروز سی درصد از خرید و فروش های اینترنتی و خدمات در شبکه های مجازی اتفاق می افتد. درگاهی که در بخش تبلیغات، ایمیل مارکتینگ و... نقش مهمی پیدا کرده و فایل و حتی محصولات دیجیتالی از طریق این ابزار منتقل می شوند.
راهبر حوزه فناوری شرکت ملی پست با تاکید بر اهمیت وجود پست الکترونیک و پیام رسان ها در سکوی تجارت الکترونیک، تصریح می کند پیام رسان درون سازمانی و پیام رسان عمومی هر کدام مدل تجاری خاص خود را دارد و پست با دارا بودن جامعه ای وسیع، می تواند از این ابزارها استفاده کند.
وی ادامه می د هد، شرکت ملی پست جزو محدود سازمان هایی است که سرویس پست الکترونیک ایجاد می کند ولی انحصاری در این بخش وجود ندارد لذا شرکت های دیگری هم می توانند وارد این بخش شوند.
قادری با اشاره به اینکه در حال حاضر امکان ایجاد یک سرویس عمومی پست الکترونیک مانند جی میل برای شرکت ملی پست وجود ندارد اذعان می دارد، توسعه ایمیل با مرکزیت شرکت ملی پست امکان انتقال به شرکتهای استارتاپی را دارا خواهد بود. چرا که زیرساخت های ایمیل بسیار پیچیده و شرکت های خصوصی چالاک تر هستند و ممکن است شرکت های خصوصی بتوانند با هزینه کمتر این قابلیت را ایجاد کنند.
راهبر حوزه فناوری شرکت ملی پست با اشاره به اینکه در بخش پیام رسان مشکلاتی همچون اعتمادسازی وجود دارد، عنوان می کند این شرکت با توجه به جابجایی روزانه یک میلیون مرسوله، در اختیار داشتن پلتفرم تجارت الکترونیک و داشتن مخاطبان خاص، نیازمند ارتباط پیوسته با مشتریان است از این حیث می توان اطلاعات بسته های پستی را از طریق پست الکترونیکی یا پیام رسان به مشتریان اطلاع رسانی کرد.
قادری با تاکید بر اینکه سرویس شتاب دهی پست در یک سال گذشته تعداد شصت تفاهم نامه با دانشگاه ها، مراکز رشد و نوآوری امضا کرده است، تصریح می کند امروز شرکت های جوان زیادی به پست متصل و برای عرضه محصولات خود نیازمند تبلیغ هستند .
او ادامه می دهد ما این امکان را ایجاد کرده ایم که در صفحات پست تبلیغ کنیم، اما به طور قطع این فضا نمی تواند همه مخاطبان را پوشش دهد، از این رو ابزارهایی همچون پیام رسان و پست الکترونیک در بخش تبلیغات بسیار موثر خواهند بود و مشتریان می توانند از همان درگاه ضمن انجام تبلیغ فروش، عملیات لجستیک خود را نیز انجام دهند.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه در شرایط کنونی باید موضوع ایجاد ایمیل رسمی و پیام رسان سازمانی برای مردم دنبال شود می گوید پیام رسان بومی باید خدمات رسانی مناسب داشته باشد تا بتواند مخاطب را جذب کند.
وی عنوان می کند شرکت ملی پست از طریق کدپستی قابلیت ارائه خدمات را دارد، از این رو که 170 دستگاه دولتی مشتری پست بوده و همه افرادی که با این دستگاه ها کار دارند می توانند از طریق پیام رسان سازمانی، اطلاعات را دریافت کنند.
قادری با اشاره به اینکه 23 پروژه در دولت الکترونیک تعریف شده که بسیار پر هزینه است، بیان می دارد در حال حاضر بهترین رویکرد این است که در اجرای پروژه ها مانع زدایی و شرکت ملی پست قوانین و مقررات را برای اجرای پروژه ها تعیین کند.


نقش تسهیل گری شرکت ملی پست

بهزاد اقبال خواه در ادامه این جلسه با اشاره به توسعه فعالیت های این شرکت با همکاری بخش خصوصی می گوید در حال حاضر در بخش توزیع، فرایندهای عملیاتی با کمک بخش خصوصی و استارتاپ ها انجام می شود.
وی ادامه می دهد در بخش پیام رسان ها و پست الکترونیک از آنجایی که اسناد بالادستی این موارد را جزو وظیفه شرکت ملی پست تعیین کرده اند ما نقش تسهیلگری ایفا خواهیم کرد تا با همکاری استارتاپ های بخش خصوصی؛ پیام رسان و پست الکترونیک قابل اعتمادی را برای مردم ایجاد کنیم.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست معتقد است شرکت های استارتاپی نباید شرکت ملی پست را به عنوان یک بازار ببینند و عنوان می کند این شرکت، به دنبال مشارکت برای ارائه خدمات بهتر به مردم است .

او تاکید می کند باید نگاه این باشد که ترکیب داشته های شرکت ملی پست و شرکت های استارتاپی باعث بهره مندی بیشتر مشتریان شود.


الگوبرداری از شاخصه های ممتاز پیام رسان های خارجی در نمونه داخلی

مدیرعامل شرکت مکاتبه نیز در این جلسه با اشاره به حرف کورش هخامنشی که می گوید ابر و باد و تاریکی مانع انتقال نامه توسط چاپارها نمی شود بر قدمت سه هزار ساله پست تاکید و اظهار می کند امروز شعار با بهره برداری از فناوری های جدید آینده را روشن می کنیم همسو با سیاست های گذشته است.
اشرفیان با اشاره به شروع کار "مکاتبه" با پنل اس ام اس و در مرحله بعد توسعه در بخش صوت و تصویر؛ اذعان می دارد ما به دنبال این هستیم که شاخص های ممتاز پیام رسان های خارجی را برای خودمان در سامانه مکاتبه هدف قرار دهیم تا بتوانیم پیام رسانی بومی با قابلیت های بالا باشیم.
وی با بیان اینکه مدل استراتژی شرکت مکاتبه B to B و تمرکز بر خدمت به شرکت های دیگر است است، اظهار می کند برای از بین بردن نگرانی مخاطبان درباره اطلاعات، پلتفرم را روی دیتا سنتر سازمان قرار دادیم، از این رو به دلیل سرعت بالا و قابلیت استفاده آفلاین افرادی که اینترنت نداشته باشند می توانند پیام را از طریق پیامک دریافت کنند. همچنین برای دوری از حاشیه ها اعلام کردیم "پیام رسانها با لوگوی خودشان روی پلتفرم مکاتبه قرار خواهند گرفت."
مدیرعامل شرکت مکاتبه معتقد است همکاری شرکت ملی پست با سایر سازمان ها برای نصب یک پیام رسان مشترک می تواند زمینه درآمدزایی برای این شرکت از طریق پهنای باند ایجاد کند.

توسعه فرهنگ استفاده از پست الکترونیک

مدیرعامل شرکت سامانه پرداز آریس با اشاره به تقویت زیرساخت های پست در سالهای اخیر و نقش مهم پست در توسعه دولت الکترونیک و سایر ابعاد اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی دارد می گوید باید خلاء های موجود در استفاده از پست الکترونیک را با توجه به الگوبرداری از سایر کشورها که بسیار جلوتر هستند جبران و همچنین راهکارهایی برای کاهش هزینه ها و درآمدزایی از این طریق ایجاد کرد.

فیروزیان با تاکید بر اینکه با هوشمند شدن گوشی ها ارتباطات تغییر کرده است، خاطر نشان می سازد با توجه این که توسعه پست الکترونیک جزو اسناد بالادستی است، شرکت ملی پست می تواند در ایجاد زیرساخت و فرهنگسازی استفاده از آن و همچنین کاهش هزینه های ارتباطی نقشی اساسی ایفا کند.
وی با بیان اینکه پست می تواند زیرساخت بدون هزینه ایجاد کند و شرکت های استارتاپی خدمات ارائه دهند، معتقد است از آنجایی که شرکت ملی پست به شصت میلیون کاربر دسترسی دارد و برای خیلی از استارت آپ ها جذاب است می تواند زمینه ایجاد بازاری چند صد میلیاردی را فراهم کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 205
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران