به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه کوثر، مدیرعامل شرکت در نشست خبری هشتمین سالگرد تاسیس بیمهکوثر که باحضور اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق، تصریحکرد: مسئولان بیمهمرکزی، پژوهشکده بیمه، مدیران عامل، معاونان، مدیران، کارشناسان و شبکه فروش شرکتهای بیمه و همچنین اصحاب رسانه میتوانند با سازوکارهای مناسبتری برای گسترش صنعت بیمه نقش بهتری را ایفا کنند.
مجید مشعلچی فیروزآبادی ارایه طرحهای نوین، توجه به موضوعهای زیرساختی و ساختاری و نیز اشاعه فرهنگ بیمه را ازجمله عوامل موثر در افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه دانست و بیانکرد: شرکتهای بیمه با بهرهمندی از خلاقیت و نواوری، فناوریهای نوین، کارکنان و شبکه فروش توانا و نقشافرینی اصحاب رسانه میتوانند کسبوکار بیمه را در کشور تقویت کنند.
وی با بیان اینکه بیمهکوثر یکی از شرکتهای تاثیرگذار در بورس است، خاطرنشانکرد: سود سرمایهگذاری شرکت در بورس از سال 95 تا کنون رشد خوبی داشته است به طوری که از 5 میلیارد تومان در سال 94 به 65 میلیارد تومان در سال گذشته رسید. امسال هم قرار بود این سود را به 80 میلیارد تومان برسانیم که تا امروز چیزی در حدود 180 میلیارد تومان سود سرمایهگذاری را محقق کردهایم.
مدیرعامل بیمهکوثر با اشاره به اینکه عدم کفایت ذخایر و زیان بیمهگری دو مشکل عمده شرکتهای بیمه است، گفت: شرکتهای بیمه با افزایش سود در زمینه سرمایهگذاری میتوانند مسایل یادشده را پوشش دهند.
مجید مشعلچی فیروزآبادی درباره طراحی پازل راهبردی شرکت اظهارکرد: در سال 95 مطالعات راهبردی در شرکت صورت گرفت و سیاستهای کلان تدوین و اجرایی شد. در سال96 سیاستهای بخشی طرحریزی و امسال هم سیاستهای موضوعی براساس 47شاخص در صنعت بیمه شناسایی و بررسی و از پازل راهبردی شرکت رونمایی شد.
وی درخصوص تجمیع شرکتهای بیمه گفت: سیاست تجمیع مبتنیبر انسجام، همگنی، همافزایی و یکپارچگی باعث رشد صنعت بیمه خواهد شد که در ابتدا باید سازوکارهای آن فراهم شود.
وی شرکت بیمهکوثر را از لحاظ سنی کارکنان جزو جوانترین شرکتهای بیمه دانست و اظهارکرد: اصلاح ترکیب پرتفو، کاهش سهم رشته شخص ثالث و سرنشین، افزایش سهم بیمههای زندگی، کسب بالاترین سطح توانگری مالی در صنعت بیمه برای سومین سال متوالی، قرار گرفتن در بین 100 شرکت برتر کشور، کسب رتبه سوم در صنعت بیمه از لحاظ بازده فروش و رتبه اول در صنعت بیمه از لحاظ بهرهوری سرمایه انسانی، رشد درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری در بورس، کاهش مطالبات سررسید شده شرکت از مبلغ 980میلیارد ریال در سال95 به مبلغ 860میلیارد ریال در سال96 علیرغم افزایش 12درصدی فروش از اهم اقدامات و دستاوردهای شرکت در سال گذشته بوده است.
مدیرعامل شرکت افزود: افزایش سهم از بازار، ارزش سهام و سوداوری شرکت، ارتقای رتبه سوداوری، افزایش حقبیمه تولیدی، استمرار کسب سطح یک توانگری مالی در صنعت بیمه، ارتقای جایگاه شرکت در بین 100 شرکت برتر ایران، توجه و بهبود فرایندهای توسعه و نگهداشت منابعانسانی و ارتقای جایگاه بهرهوری نیرویانسانی، راهانداری نرمافزار جدید بیمهگری از برنامههای آتی شرکت است.