پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 635512 تاریخ : 1402/02/05-19:19:36
,10027,
هدفگذاری های واقع بینانه برای افزایش ضریب نفوذ بیمه ضرورت دارد

سخنگوی بیمه مرکزی در نشست اصحاب رسانه:

هدفگذاری های واقع بینانه برای افزایش ضریب نفوذ بیمه ضرورت دارد

رتبه بندی شرکت های بیمه و همچنین بیمه گذاران با ضریب بالای شفافیت و اعتبارسنجی در دستور کار نهاد ناظر صنعت بیمه قرار دارد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر مجید مشعلچی در نشست خبرنگاران حوزه بیمه با اعلام این مطلب افزود: رتبه بندی شرکت های بیمه در هیچ کجای جهان از سوی نهاد ناظر صورت نمی گیرد و مبتنی بر اطلاعاتی است که از سوی مجموعه های اعتبارسنجی در اختیار بیمه مرکزی قرار می گیرد.

قائم مقام بیمه مرکزی با رد هر گونه دخالت نهادناظر صنعت بیمه در بحث تعرفه گذاری، تصریح کرد: ماموریت بیمه مرکزی نظارت بر کیفیت فعالیت شرکت های بیمه و ایجاد فضای مناسب برای رقابت پذیری است و به هیج عنوان به مساله تعرفه گذاری فکر نخواهیم کرد.
دکتر مجید مشعلچی در همین راستا خاطرنشان کرد: بیمه گذاران بزرگ در برپایی مناقصه های بیمه ای باید کف نرخ را مشخص کنند و شرکت های بیمه گر با کارشناسی دقیق و تعیین صحیح نرخ و شرایط، پوشش متناسب را ارائه دهند.
وی وجود برخی از بدهکاران صنعت بیمه را از موانع دستیابی صنعت بیمه به هدفگذاری های از پیش تعیین شده ارزیابی کرد و گفت: حق بیمه های دریافتی متعلق به مردم است و دلیلی برای امتناع برخی بیمه گذاران بزرگ در خصوص حبس سرمایه های بیمه گران وجود ندارد.
سخنگوی بیمه مرکزی در همین رابطه میزان بدهی برخی از این مجموعه های عظیم را حدود شش هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
سخنگوی بیمه مرکزی در پاسخ به این سوال که مبنای محاسبه خودروهای غیر متعارف براساس نرخ دیه را قابل قبول می دانید ، گفت: زمانی که این تبصره در قانون بیمه شخص ثالت آورده شد، افزایش قیمت شدید خودرو پیش بینی نشده بود و به نظرم باید چند تبصره قانون بیمه شخص ثالث مصوب1395 اصلاح شود.
دکتر مشعلچی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر صیانت از حقوق شبکه فروش صنعت بیمه، اظهار داشت: فعالیت های پیشگیرانه در ابعاد نظارتی، مسیر حرکت شرکت های بیمه را هموار می کند و موضوعاتی نظیر ورشکستگی یا انحلال در صنعت بیمه به هیچ وجه مطرح نیست.
سخنگوی بیمه مرکزی، فروش جهشی از سوی کارگزاران برخط در سال گذشته را نمونه بارز تحول دیجیتال در صنعت بیمه دانست و گفت: مسیر برای حضور کارگزاران برخط از سوی بیمه مرکزی فراهم شده است و هدف از عملیاتی نمودن سوئیچ بیمه صرفا شفاف سازی عملکرد فنی و مالی کارگزاران برخط است که با همکاری خود کارگزاران شیوه نامه اجرایی آن به زودی تدوین می شود.
قائم مقام بیمه مرکزی با بیان این مطلب که کار گفتمان سازی در بخش بیمه های اتکایی آغاز شده، افزود: نهاد ناظر در راستای تقویت بیمه های اتکایی از بخش خصوصی برای ورود جدی تر به این حوزه حمایت خواهد کرد.
وی در همین راستا اظهار داشت: برای ساماندهی بیمه های اتکایی پیش از راه اندازی شرکت بیمه ملی اتکایی به توان شرکت های بخش خصوصی اتکا خواهیم کرد.
دکتر مشعلچی در بخش دیگری از سخنان خود، فضا را برای حضور شرکت های دانش بنیان در صنعت بیمه بکر دانست و گفت: خوشبختانه با تلاش های معاونت طرح و توسعه و حمایت های رییس کل بیمه مرکزی، شرایط برای حضور شرکت های فن آور و دانش بنیان در صنعت بیمه با راه اندازی مرکز نوآوری صنعت بیمه فراهم شده است.
دکتر مشعلچی افزود: برگزاری "پویش فناورانه سه شنبه های نوآورانه" مقدمه ای بر آغاز فعالیت مرکز نوآوری صنعت بیمه بود و امیدوارم پس از تبیین مدل اقتصادی این مرکز، شاهد حضور بیشتر شرکت های دانش بنیان در صنعت بیمه باشیم
سخنگوی نهاد ناظر صنعت بیمه از اجرای پروژه های متنوع برای تسهیل امر بیمه گری خبر داد و گفت: فرایندهای مربوط به برخی سامانه ها نظیر "کروکی آنلاین" به اتمام رسیده و در آینده نزدیک با تجهیز و تعامل دستگاه های مرتبط در سطح گسترده به بهره برداری خواهد رسید.
وی در پاسخ یکی از خبرنگاران در خصوص آمار ضریب نفوذ بیمه در کشور به صراحت اعلام کرد: که هدفگذاری های غیرواقعی در این خصوص ابدا منطقی نیست بلکه باید با موضوع واقع بینانه برخورد کرد.
مشعلچی دو عامل نوآوری و توسعه فرهنگی را از مولفه های تعیین کننده افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور دانست و از رسانه ها خواست در زمینه فرهنگسازی بیمه ای فعال تر از گذشته عمل کنند.
گفتنی است این نشست خبری، نخستین دیدار و گفتگوی خبرنگاران و اصحاب رسانه با سخنگوی بیمه مرکزی در سال 1402 به شمار می آید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 237
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران