به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محققان اظهار کردند: انتخاب مقصد سفر در میان دانشجویان، گردشگری زبان و یادگیری است.
به طور خاص، گردشگری زبان، مهارتهای ارتباطی و یادگیری زبانهای خارجی را توسعه میدهد و درک بالقوه آن، موضوعی است که توجه اندکی به آن شده است.
این مطالعه تلاش میکند تا این شکاف را با تجزیه و تحلیل اهداف رفتاری در هنگام انتخاب مقصد سفر برای یادگیری مهارتهای زبانی پر کند.
محققان در این بررسی برنامه تجربی دانشجویان را در سفر به اسپانیا برای یادگیری زبان اسپانیایی مورد بررسی قرار دادند.
آنها دریافتند که سفر به خارج از کشور فرصتی برای یادگیری و تعامل با دیگر فرهنگهاست.
سفر به منظور یادگیری زبان، مزایا و معایب خاص خود را دارد و همچنین مشتریانی با ویژگیهایی متمایز خواهد داشت.
متقاضیان این نوع سفرها معمولا جوان هستند.
این سفرها معمولا زمانی انجام میشود که متقاضیان سطح متوسط مهارت در زبان مورد نظر را بدست آورند.
به طور کلی، گردشگری زبان اکثرا برای تمام دانشجویان سودمند است
این نوع سفرها نه تنها برای آموزش زبان دیگر انجام میشود، بلکه میتواند افراد را با آداب، رسوم و فرهنگهای مناطق دیگر آشنا سازد.
محققان اظهار کردند: این نوع گردشگری در سالهای اخیر بسیار متفاوت شده است و باید بدانیم که بسیاری از زبانها در مناطق خود به آن صورتی که تصور میشود، قابل استفاده نیستند.