پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279218 تاریخ : 1396/02/11-07:59:45
,2,
نوآوری در صنعت تامین مالی پایان ندارد

مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن:

نوآوری در صنعت تامین مالی پایان ندارد

پس از راه اندازی بازار رهن ثانویه برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه کشور، شرکت تامین سرمایه بانک مسکن درصدد است تا برای اولین بار نسبت به طراحی و انتشار اوراق جعاله به منظور تامین مالی حمل و نقل جاده ای کشور اقدام نماید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  روابط عمومی بانک مسکن دکتر فاضلیان، مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن در این خصوص عنوان کرد:در حال حاضر نیاز کشور در زمینه ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها بسیار بالا می‌باشد و توانایی‌های مالی دولت پاسخگوی ایجاد این زیرساخت‌ها نبوده و از طرفی صرف‌نظر از وضعیت موجود که تنگنای سیستم بانکی، مانع از اعطای تسهیلات به میزان مورد نیاز شده است، عدم تطابق سررسید میان منابع کوتاه‌ مدت بانکی و مصارف بلندمدت پروژههای کلان، تأمین مالی بلندمدت از طریق سیستم بانکی را به راهکار نامناسبی تبدیل نموده است. از این رو استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از طریق بازار سرمایه می‌تواند گزین? مناسبی برای تأمین مالی بخش زیرساخت باشد.

 وی گفت: علی‌رغم وجود ابزارهای مالی متنوع در بازار سرمایه ایران، تاکنون تأمین مالی بخش حمل و نقل جاده‌ای از طریق انتشار اوراق بهادار در بازار سرمایه ایران اتفاق نیفتاده است. در طرح‌های حمل و نقل جاده‌ای، محدودیت در انتقال مالکیت دارایی، استفاده از ابزارهای موجود در بازار سرمایه را محدود ساخته است. به همین دلیل  طراحی اوراق بهادار پروژه‌محور ضروری به نظر می‌رسد.
 مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن  در این خصوص خاطرنشان کرد: به این منظور ایجاد ابزار جدید ، باعث ایجاد نوآوری و تنوع‌بخشی در بازار سرمایه کشور شده و منجر به ایجاد تعادل در بازارهای مالی کشور (بازار پول و سرمایه) می‌گردد. بدیهی است اوراق بهادار جدید، حسب مورد برای تأمین مالی سایر بخش‌های پروژه‌محور مانند طرح‌های اکتشاف، تولید و بهره‌برداری میادین نفت و گاز نیز قابل استفاده خواهد بود.
 فاضلیان یادآور شد :از آنجا که سازوکار مشارکت دولت و بخش خصوصی در احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری، به روش های ساخت، بهره برداری و انتقال (BOT) و ساخت، انتقال، پرداخت اجاره به سرمایه گذار (BTL)، محدود است ، طراحی ابزار جدید در قالب اوراق جعاله برای تأمین مالی این دو روش انجام شد که بعد از ارسال مدل عملیاتی و دستورالعمل پیشنهادی برای سازمان بورس و اوراق بهادار و برگزاری جلسات و انجام مکاتبات لازم، موضوع در کمیت? تخصصی فقهی سازمان برای تأیید فقهی الگو مطرح شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 201
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران