وی افزود: ماهانه حدود 1.5 میلیون کارت بانکی در شعب بانک ملی ایران صادر می شود که این آمار در شبکه بانکی بی سابقه است. امروز چرخه ارایه خدمات غیرحضوری بانکی در بستر سامانه بام به راه افتاده و کاربران می تواند از طریق آن بسیاری از خدمات مورد نیاز خود نظیر صدور و دریافت کارت بانکی مجازی را داشته باشد.
ماهیار ادامه داد: بانک ملی ایران در بخش نخست زنجیره ارایه خدمات غیرحضوری به مشتریان خود بسیار موفق عمل کرده اما بخش دوم این زنجیره مغفول مانده است؛ آنجا که مشتری در صورت نیاز به فیزیک کارت بانکی صادر شده در سامانه بام باید به شعبه مراجعه کند. با تفاهم امروز و به راه افتادن محصول جامع و خدمت «ملی پیک»، مشتری می تواند خدمت مورد نظر خود را در هر محلی که میخواهد و پس از احراز هویت دریافت کند.
معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با اشاره تنوع بخشی سبد خدمات بانک ملی ایران و تحول بانکداری دیجیتال با ملی پیک بیان کرد: در گام بعدی، این خدمت برای ارایه دسته چک به مشتریان ویژه اجرایی می شود و مشتریان به جای مراجعه به شعبه می توانند دسته چک خود را بعد از احراز هویت در محل دفتر کار، منزل و... دریافت کنند.
وی تاکید کرد: از این طریق، مشتری بانک ملی ایران می تواند خدمت مورد نظر خود را در بام درخواست کرده و در محل مورد نظر دریافت کند.
امیرحسین شبیری مدیرعامل مرکز نوآوری فینوداد هم با بیان اینکه طرح های متنوع بانک ملی ایران چه در حوزه فین تک و چه لجستیک نیازمند همکاری با مجموعه پست است، گفت: در طرح ملی پیک، هدف ما این است که خدمت رسانی را به درب خانه های مشتریان برسانیم که این خدمات شامل صدور و ارسال ملی کارت، صدور و ارسال دسته چک، احراز هویت در محل و... خواهد بود.
وی تصریح کرد: این خدمات با توجه به زیرساخت های موجود در شرکت ملی پست و استارت آپ های فعال در این مجموعه می تواند به صورت مطلوب به دست مشتریان بانک ملی ایران برسد.
شبیری با بیان اینکه یکی از پایه های اصلی در حوزه لجستیک، بحث فین تک و تبادلات مالی است، اظهار کرد: این امر را می توان از طریق بسترهای جدید به صورت سریع تر و راحت تر به مشتریان ارایه کرد که قصد داریم با همکاری استارت آپ های فعال در مرکز نوآوری شرکت ملی پست اجرایی و عملیاتی کنیم. البته در آینده نزدیک خدمات جدید و مشترکی با مجموعه پست در بخش های متلف سبد محصولات بانک ملی ایران و مشتریان بانکداری شرکتی و تجاری خواهیم داشت.
محمدرضا قادری عضو هیات مدیره شرکت ملی پست و رییس مرکز نوآوری پست، تجارت الکترونیک و لجستیک هوشمند نیز در این مراسم توسعه همکاری های فی ما بین دو مرکز نوآوری پست و بانک ملی ایران را محور این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: مجموعه نوآوری شرکت ملی پست بیش از 116 شرکت را در خود جای داده که در زمینه های مختلف پست هوشمند، لجستیک، هوش مصنوعی، خدمات مختلف پرداخت و سیستم های هوشمندسازی در حوزه لجستیک فعال هستند.
وی با بیان اینکه امروز رسالت شرکت ملی پست توسعه سکوی تجارت الکترونیک است، عنوان کرد: مجموعه فینوداد نیز بنا بر رسالت خود مجموعه های فین تکی و خدمات مربوط به آن حوزه را پوشش می دهد که همکاری فی ما بین این دو مرکز موجب می شود تا بتوانیم از هم افزایی شرکت های نوآور و دانش بنیان مرکز استفاده کنیم. مجموعه هایی که خدمات ترکیبی میان پست و لجستیک و خدمات پرداخت الکترونیک و مالی انجام می دهند و می توانند از این فضای مشترک بین دو مرکز استفاده کرده تا خدمات خود را هم به صنعت پست و لجستیک کشور و هم صنعت مالی و بانکی ارایه کنند.
لازم به ذکر است، توسعه همکاری های نوآورانه در ارایه راه حل های علمی در زمینه های مشترک فناوری های مالی و پرداخت در تجارت الکترونیک و حمل و نقل و لجستیک پیشرفته از دیگر اهداف تفاهم همکاری مرکز نوآوری بانک ملی ایران (فینوداد) و شرکت ملی پست بود.