به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ دکتر مهدی درخشان در این گفتگو با بیان اینکه نوبت دهی در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی از راههای مختلف انجام می شود، گفت: بیمه شدگان می توانند تلفنی، اینترنتی، حضوری و یا از طریق اپلیکیشن های موبایل نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند.
وی با بیان اینکه نظام ارجاع می تواند به کاهش ازدحام در مراکز درمانی کمک کند، گفت: اجرای نظام ارجاع از برنامه های مهم سازمان تامین اجتماعی است .
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اجرایی شدن نظام ارجاع داخلی در مراکز درمانی این سازمان در 10 استان کشور به صورت پایلوت اظهار داشت: این طرح در یک استان به صورت کامل اجرایی شده است.
دکتر درخشان افزود: در نظام ارجاع داخلی برای بیمه شدگان پرونده الکترونیکی تشکیل می شود و پزشکان ابتدا به پزشک عمومی راهنمایی و درصورت نیاز برای پزشک متخصص نوبت دهی انجام می شود.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از خدمات درمانی از سوی مردم گفت: فرهنگ سازی در این زمینه مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی افزود: از زمان حضور بیمار در اروژانس بیمارستان های تامین اجتماعی، برای فرد پرونده تشکیل و مراحل درمان آغاز می شود و در صورت نیاز به انتقال به مرکز درمانی دیگر ، بیمارستان اخذ نوبت و انتقال بیمار را خود انجام می دهد.
مدیرعامل بیمارستان تامین اجتماعی میلاد نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه به اهمیت پزشک خانواده و نظام ارجاع در مراکز درمانی کشور اشاره کرد و گفت: روزانه 5500 نفر در درمانگاه بیمارستان میلاد به صورت سرپایی ویزیت انجام می شود و همچنین روزانه 2 هزار مراجعه به اورژانس این بیمارستان داریم.
دکتر محمود رضا فیاض افزود: 15 درصد نوبت دهی در بیمارستان میلاد از طریق اینترنت و 25 درصد تلفنی انجام می شود.