پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 519320 تاریخ : 1399/06/22-10:15:34
,15,10028,
نظارت مستمر، موجب ارتقا کیفیت خدمات رسانی پست مرکزی شده است

نظارت مستمر، موجب ارتقا کیفیت خدمات رسانی پست مرکزی شده است

مدیر کل پست استان مرکزی گفت: راه اندازی گشت های میدانی، موفقیت پست استان در کسب رتبه برتر کیفی در بین استان های کشور را به همراه داشته است.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل ازروابط عمومی شرکت ملی پست، محمدرضا عباسی با اشاره به اینکه استان مرکزی در مرداد ماه موفق به کسب رتبه برتر شده است، در خصوص دیگر عوامل این موفقیت گفت: تلاش تمامی کارکنان در کنار نظارت و کنترل شاخص های کیفی به صورت هدفمند، تشکیل تیم کیفیت و برگزاری جلسات هفتگی کیفیت از جمله این عوامل است.

به گفته وی، نظارت های فیزیکی و الکترونیکی، گشت های میدانی، سرکشی از توابع و شهرستان ها، تشکیل کارگاه های آموزشی ویژه موزعین، متصدیان و مسئولین دفاتر پیشخوان استان از دلایل بهبود شاخص های کیفی استان به شمار می آید.

او با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تاکنون استان مرکزی در کسب رتبه کیفی در بین استان های برتر قرار داشته است، افزود: با توجه به اینکه حفظ کیفیت مستمر مهم­تر از به دست آوردن جایگاه برتر است، به منظور نگهداشت وضعیت کیفی کنونی علاوه بر استمرار برنامه های قبلی، با الگو برداری از مدل ارزیابی کشوری برنامه­هایی مانند تشویق کتبی و ریالی شهرستان های دارای عملکرد برتر، تعیین معین کیفیت برای شهرستان­ها با استفاده از ظرفیت کارشناسان استانی، تقدیر از همکارانی که نقش کلیدی در حوزه کیفیت ایفا می کنند و تعریف شاخص های کیفی بومی بر اساس مقتضیات استانی اتخاذ شده است.

عباسی در خصوص برنامه های استمرار روند بهبود کیفی استان نیز گفت: ارزیابی های 15 روزه، ماهیانه و دوره ای (سه ماهه، شش ماهه و سالانه) توابع استان به صورت منظم انجام می شود. علاوه بر این، ارزیابی افراد و مسئولان شاخص ها بر اساس عملکرد شاخص مربوطه مورد ارزیابی قرار می گیرد و به نوعی کلیه همکاران اعم از دولتی و بخش خصوصی مورد پایش کیفی قرار می گیرند.

مدیر کل پست استان مرکزی بهبود کیفیت را عاملی موثر در افزایش درآمد توصیف کرد و افزود: ارایه خدمت با کیفیت مطلوب و تامین رضایت مندی ذینفعان می تواند مراجعین را به مشتریان وفادار و پتانسیل های بالقوه را بالفعل تبدیل کند. مشتریان حقیقی و حقوقی وقتی از ارایه سرویس ها و خدمات رضایت داشته باشند، قطعاً تمایل بیشتری برای ادامه همکاری و دریافت خدمات خواهند داشت که این موضوع به وضوح در افزایش ترافیک و درآمد تاثیرگذار است.

وی در خصوص شاخص های موجود ارزیابی کیفی، اظهار داشت: تمامی شاخص های تعیین شده دارای اهمیت است ولی با توجه به اینکه از چهار فرایند پستی، توزیع از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شاخص توزیع به موقع مرسولات یکی از مهم ترین شاخص ها می باشد. به همین دلیل، پیاده سازی نظام پرداخت بر مبنای عملکرد ((PFP برای موزعین تاثیر چشمگیری در کیفیت توزیع به موقع مرسولات داشته، با این وجود می بایست راهکار عملیاتی مناسبی نیز برای جلوگیری از درج توزیع غیر واقعی توسط موزعین در نظر گرفته شود.

به گفته وی، با توجه به تاثیر شاخص مرسولات IPS در ارزیابی های بین المللی، اهمیت و نظارت بر شاخص یادشده نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

عباسی با اشاره به اینکه عدم رعایت مقررات لفاف بندی در واحدهای قبول و استفاده از لفاف های مستعمل زمینه ساز وقوع بی ترتیبی در مراحل بعدی عملیات پستی می شود، افزود: نظارت بر این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است و نیازمند نظارت مستمر است. هرچند تاکنون، تلاش های زیادی در حوزه فنی در راستای استاندارد سازی لفاف های پستی انجام شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 205
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران