به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این مطلب در مراسم تکریم بازنشستگان این سازمان گفت: انتظار این است که بیمه مرکزی به عنوان یک سازمان متخصص و حرفه ای به گونه ای عمل کند که الگوی جامعه باشد.
دکتر غلامرضا سلیمانی با بیان این نکته که تجزیه و تحلیل نیروی انسانی شاغل در بیمه مرکزی نشان می دهد که این سازمان از شخصیت خوب و حرفه ای با تحصیلات بالا برخورداراست، گفت: با ایجاد وفاداری سازمانی درمدیران و کارکنان بیمه مرکزی می توان در مسیر تحقق اهداف پیش بینی شده گام برداشت.
وی از رعایت احترام و بهره گیری از نظرات تخصصی و کارشناسی کارکنان به عنوان عناصراصلی ایجاد وفاداری سازمانی نام برد و ادامه داد: برخورد با کارکنان در هرسازمانی بایدبه گونه ای باشد که هر همکاری افتخار کند که در آن سازمان خدمت می کند.
رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنانش ازسیاستگذاری، نظارت و حمایت از بیمه گران و بیمه گذاران به عنوان وظایف اصلی بیمه مرکزی یاد کرد و گفت: نظارت بر صنعت بیمه فقط بصورت شکلی و میدانی نیست و بسیارعمیق، گسترده و وسیع است بنابراین کارکنان سازمان برای تحقق این وظایف نباید دغدغه ای داشته باشند.
دکترسلیمانی ادامه داد: نگاه بیمه مرکزی به کارکنان اعم از شاغل و بازنشسته نگاه حمایتی بصورت مادی و معنوی است امیدواریم که با این نگاه بتوانیم با استفاده از ابتکارات و پیشنهادات ارزنده همکاران، گامهای محکمتری را برای حمایت از بیمه گران و بیمه گذاران برداریم.
وی افزود: باید به سمتی رفت که با اختصاص امکانات مادی و اقتصادی، همکاران بدون دغدغه مالی و رفاهی آزادانه بیندیشند چرا که وظیفه همه ما تامین آینده فرزندان جامعه است.
گفتنی است در این مراسم که دکتر فرشباف و دکتر کریمی روسای کل اسبق بیمه مرکزی نیز در آن حضور داشتند، سید محمد آسوده رئیس کانون بازنشستگان بیمه مرکزی هم در سخنانی گفت: بیمه مرکزی به عنوان یک نهاد تخصصی به نیروی انسانی خودبرمبنای سه عنصر اراده مدیریتی، نگاه مدیریتی و مجوزهای قانونی،به عنوان یک سرمایه نگاه می کند
وی باارائه گزارشی از وضعیت بازنشستگان بیمه مرکزی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مدیران ارشد و میانی بیمه مرکزی به بازنشستگان توجه بیشتری در مسیر همترازی کارکنان صورت پذیرد.