به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , مدیرعامل شرکت در این مراسم ضمن تشریح اهداف، استراتژیها و برنامههای عملیاتی محوری شرکت در سال 1395 گفت: بنا به موقعیت شرکت از لحاظ شرایط بیرونی و داخلی، در موقعیت برندسازی و تثبیت نام شرکت در بازار بیمه کشور هستیم و از لحاظ برنامهها و اقدام کمّی و کیفی بایستی به ترتیبی عمل کنیم که بتوانیم به موجب ناممان تاثیر متفاوت و خوشآیندی در ذهن ذینفعان باقی بگذاریم، به طوری که به این نام و برند افتخار کنند.
علیرضا هادی افزود: سمت و سوی برنامههای شرکت در سال 1395 بازاریابی و فروش و برنامههای زیرساختی است که حول چهار محور، طراحی و تدوین شده است که میتواند در برندسازی و ایجاد تمایز و افزایش سطح کمّی و کیفی شاخصهای شرکت تاثیر بهسزایی داشته باشد.
وی با برشمردن این چهار محور شامل «توسعه فروش بهواسطه بهرهبرداری حداکثری از پرتفوی مستقیم»، «توسعه فروش بهواسطه تمرکز بر مشتریان بالقوه و بالفعل»، «توسعه فروش بهواسطه بیمههای زندگی» و «برنامههای زیرساختی»، افزود: هر یک از واحدها میتوانند در هر محور جایگاه و برنامههای مربوط به خود را شناسایی و دنبال کنند.
بازاریابی و فروش
مدیر عامل بیمه سرمد در این نشست در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بازاریابی و فروش نیز گفت: آنچه در مدیریت بازاریابی شرکت به آن رسیدهایم، این است که نمیتوان به بازار موجود در صنعت بیمه کشور، اکتفا کرد و باید بخشهای دیگر بازار را جدی گرفت و برای آن برنامه داشت.
وی ادامه داد: باید قبول کرد که فن بازاریابی نیاز به فراگیری و تخصص دارد و نمیتوان به داشتهها اکتفا کرد؛ باید بهروز شویم و بر اساس متد بازاریابی تعریفشده و تجربهشده، گام برداریم. بدیهی است که در اینباره میتوان از اهل فن در مقام همکاری، مشاوره و یادگیری کمک گرفت. باید طرحی نو درانداخت، فکر کرد، برنامهریزی کرد و عمل کرد.
فروش بر محور مشتری
هادی با بیان اینکه در شرکت به دنبال این هستیم که برند خود را به موجب فروش بر محور مشتری معرفی و تثبیت کنیم، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم میتوانیم بر محور هر مشتری، نیاز بیمه ای را شناسایی و با طراحی و ارائه انواع بیمه و یا اصلاح و بهبود فرآیندها به منظور پاسخگویی به آن نیاز، تمایز را در خدمات خود ایجاد کنیم و در میانمدت، به جایی برسیم که مشتری، به سهولت با استفاده از انواع فنآوریهای موجود، نیاز خود را اعلام و در کمترین زمان ممکن پوشش بیمهای متناسب با آن را دریافت نماید.
وی ادامه داد: البته هدف سخت و در عین حال جذابی را پیشرو قرار دادهایم که نیاز به بسترسازی سختافزاری، نرمافزاری و فرهنگسازی در بخشها و سطوح مختلف شرکت و شبکه فروش دارد که در این مسیر زیرساختهای نرمافزار رایانهای در سال 1395 پایهگذاری خواهد شد.
هادی افزود: بیمه زندگی به عنوان محصول استراتژیک شرکت برای شبکه فروش نیز از جذابیت و عوامل انگیزشی مناسبی برخوردار است.
مدیر عامل بیمه سرمد با تاکید بر اینکه ما به موجب پتانسیلهایی که داریم، میتوانیم در رشته بیمه زندگی به موقعیت ویژهای در بازار بیمه کشور دست یابیم، گفت: زمینههای فروش و توسعه آن را در برنامه سال 1395 به واسطه شبکه فروش فراهم خواهیم کرد.
وی ادامه داد: مشتریان زیادی داریم که به هر دلیل از ما خرید بیمه داشتهاند و میتوانیم به موجب یک برنامه مشخص و حسابشده، که در دستور کار مشاور محترم و سرپرست بازاریابی و شبکه فروش و شعبهها قرار گرفته، محصولات دیگر خود را به آنان معرفی نموده و به فروش برسانیم.
هادی با اشاره به اینکه این کار، کار معمولی و سادهی فروش نیست و نیاز به مطالعه اطلاعات مشتری، دستهبندی، آنالیز نیاز بیمهای و راهبری شبکه فروش به منظور افزایش درصد توفیق در این هدف دارد، گفت: اما کار حسابشده و با ارزشی است که میتواند، هم در معرفی شرکت و هم در افزایش فروش به واسطه شبکه فروش موثر واقع شود که ادامه و نهادینهشدن آن برای آینده شرکت بسیار ارزشمند خواهد بود؛ در این خصوص تجربه خوبی در سال گذشته حاصل شد که در این سال به طور توسعهیافتهتری پیگیری و دنبال خواهد شد.
راهبری شبکه فروش
مدیر عامل بیمه سرمد با بیان اینکه الحمدلله شبکه فروش جوان، دارای انگیزه و همراهی داریم که چشم به سیاستگذاریها و برنامههای بازاریابی و فروش شرکت دوخته و آماده به کار هستند، گفت: شبکه فروش شرکت در همه موارد بازاریابی و فروش (فروش بر محور مشتری، بیمه زندگی، فروش بیشتر و...) نیاز به حمایت به موجب برنامههای راهبری دارند.
به گفته هادی تجربه ثابت کرده شبکه فروش راهبری و مدیریتشده، در همه بیمهها و به خصوص در بخش بیمههای زندگی که بازاریابی و فروش دشوارتری در مقایسه با سایر رشتههای بیمهای دارد، احتمال موفقیت را چند برابر کرده است.
وی ادامه داد: نمایندگان، به موجب اصول مدیریت بازاریابی باید هدف مشخص و از پیش تعیینشده داشته باشند تا بتوانند بر زمان و انرژی خود مدیریت کنند و برای بخشهای مشخص بازار آماده شوند، بایستی آموزش ببینند، مشاوره بگیرند، هدفمند، مشتری را دنبال کنند و کسب و کار خود را در بازارهای بزرگ و بزرگتر توسعه دهند؛ تعیین هدف، هدایت به بازارهای مشخص، آموزش، مشاوره، پیگیری تحقق اهداف و... از اقدامات راهبری فروش است که ما باید به آن بپردازیم و در برنامه سال 1395 به آن پرداخته شده که با جدّیت مدیران و روسای محترم شعبهها اجرایی خواهد شد.
مدیر عامل بیمه سرمد با تاکید بر اینکه آموزشهای بازاریابی و فروش حسابشده، هدفمند و حتیالامکان با ضمانت اثربخشی، برنامهریزی و اجرایی خواهند شد، افزود: در این رابطه مشاور و سرپرستی بازاریابی و فروش و روسای محترم شعبهها، نقش مهمی برای تعریف آموزشها، پیگیری و مشاوره به شبکه ایفا خواهند نمود.
هادی ادامه داد: شبکه فروش به موجب برنامههای بازاریابی و فروش بیمه زندگی، فروش بر محور مشتری، فروش بیشتر، آموختههای بازاریابی و بیمهای را به کار میگیرند و برای کار در انواع بازارها حرفه ای می شوند.
برنامههای زیر ساختی
مدیر عامل بیمه سرمد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به طراحی و اجرای برنامههایی در بخشهای مختلف به منظور پیادهسازی و تثبیت زیر ساختها در شرکت اشاره کرد و افزود: هر یک از برنامههای فوق در زمینههایی همچون امور مربوط به مشتریان، نظارت بر عملیات و سرمایه انسانی، از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.
هادی ادامه داد: مشتری در صدور، دقت و مشاوره مناسب برای خرید بیمهنامه، تمدید بیمهنامه، پیگیری پرداخت حقبیمه و در خسارت به طور خاص در بیمههای درمان و اتومبیل دقت و سرعت رسیدگی را طلب میکند که به موجب برنامههای آموزشی و نظارتی مورد توجه قرار گرفته و دنبال خواهد شد.
وی افزود: ارتباط با مشتری به خصوص در دو رشته درمان و اتومبیل در زمان صدور بیمهنامه و دریافت خسارت مهم و به یاد ماندنی است که اقدامات سال گذشته را به شکل توسعهیافتهتری پیگیری و اجرا خواهیم کرد.
هادی خاطرنشان کرد: نظارت بر عملکرد موسسات ارزیابی خسارت، ارائهکننده خدمت (نحوه رسیدگی، محاسبه پروندههای خسارت به صورت محسوس و نامحسوس) موضوع مهمی است که هم به موجب برنامه و به موجب ارزیابیهای دورهای، به آن خواهیم پرداخت. نظارت بر عملیات فنی، مالی و اداری شعبهها و نمایندگان نیز توسط مدیریتها و شعبهها در سال جاری برنامهریزی شده که حداقل هر واحد یکبار مورد حسابرسی حضوری قرار خواهد گرفت، البته امکانات الکترونیکی امکان نظارت غیر حضوری خوبی را فراهم کرده که در برنامه مدیریتها و شعبهها منظور شده است.
وی افزود: در بخش سرمایه انسانی، آموزش حضوری، غیرحضوری، توزیع دانش و... را در برنامه قرار دادهایم که انشالله با نظارت مدیران و روسای شعب و پشتکار همکاران محترم در همه بخشها به اجرا گذاشته خواهد شد. برخی موارد مانند مشارکت سرمایه انسانی در برنامههای شرکت، تقدیر و تشویق بهجا و حسابشده و... بایستی مورد توجه مدیران قرار گیرد تا بتوانیم کارشناسان متعهد و مسئول تربیت کرده و آینده شرکت را بسازیم.
مدیر عامل بیمه سرمد با تاکید بر اینکه کارشناسان جوان، تحصیلکرده و با انگیزه بالا در شرکت جذب شده و مشغول بهکار هستند که بایستی حرفهای و متخصص شوند، تاکید کرد: مدیران و روسای شعب به عنوان یک الزام بایستی همکاران را در جریان برنامههای شرکت و واحد خود قرار دهند تا آنها جایگاه خود و واحد سازمانیشان را در تحقق اهداف و برنامهها درک کنند.
هادی ادامه داد: تقدیر و تشویق بهجا و حسابشده از ضرورتهای مدیریت سرمایه انسانی و هر یک از مدیران میباشد که بایستی مورد توجه و دقت آنان قرار گیرد تا بتوانند نتایج آن را در جریان کارهای خود ببینند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: سال آینده در یک چنین روزی، سربلندی و عزت بیمه سرمد به موجب شاخصهای مالی و عملیاتی موجب مباهات همه ما و همکارانمان در سطح کشور باشد.
در این مراسم آقای دکتر شهریار شفیعی، دارای دکترای بازاریابی و برندسازی و عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی نیز به عنوان سخنران مهمان بیمه سرمد به ایراد سخنرانی با موضوع بازاریابی با محوریت برندسازی و مشتریمداری پرداخت.
در پایان این نشست نیز با هماندیشی کلیه مدیران و روسای شعب، بحثهای آزاد با رویکردهای اهداف و برنامههای شرکت در چهار حوزه «بیمههای زندگی و سایر حوزههای فنی»، «شعب و توسعه فروش به مشتریان»، «بانک و بیمه» و «سایر حوزهها شامل حقوقی و امور قراردادها، مالی، فناوری اطلاعات و ...» به ترتیب با ریاست آقایان حسین حاتمی قائم مقام مدیر عامل و معاونت فنی، احمدرضا جرگویی مشاور مدیر عامل و سرپرست شبکه فروش، محمدرضا سرگلزایی معاونت بازاریابی و شبکه فروش و محمد تقوینژاد دیلمی عضو هیات مدیره به بحث و بررسی قرار گرفت.