پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 587311 تاریخ : 1400/06/07-16:59:43
,10027,
نشست علمی سواد بیمه ای، مؤلفه ها و شاخص ها توسط میز مطالعات اجتماعی پژوهشکده بیمه برگزار شد

نشست علمی سواد بیمه ای، مؤلفه ها و شاخص ها توسط میز مطالعات اجتماعی پژوهشکده بیمه برگزار شد

صنعت بیمه کشور باید از از همه ابزارهای ممکن آموزش و آگاه سازی به منظور افزایش اطلاعات، ارتقاء دانش و گفتمان سازی بیمه در سطح جامعه، نخبگان و مدیران استفاده کرده و به ارتقاء سواد بیمه ای مشتریان و شهروندان کمک نماید.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، نشست علمی با موضوع «سواد بیمه ای، مؤلفه ها و شاخص ها» صبح امروز 7 شهریورماه 1400 با مدیریت دکتر اسدالله نقدی راهبر میز مطالعات اجتماعی پژوهشکده بیمه و به صورت مجازی برگزار شد. در این نشست ضمن ارائه تعاریف سواد بیمه ای و شواهد پیمایشی در دیگر کشورها، اهداف، عناصر و مؤلفه های سواد بیمه ای تبیین و دستاوردهای افزایش سواد بیمه ای برای سیاست گذاران، برای صنعت و شرکت های بیمه و برای مشتریان تشریح شد.

مطالعات نشان می دهد که بخش قابل توجهی از مشتریان بیمه از منابع اطلاعاتی غیر رسمی استفاده می کنند. به این ترتیب زمانی که مشتریان بیمه از شناخت، آگاهی و مهارت کافی برخوردار باشند و آموزش دیده تر و با سواد تر باشند، انتخاب بهتر، معقول تر و مقرون به صرفه تری خواهند داشت و به واسطه این انتخابِ درست که مبتنی بر منابع اطلاعاتی موثق است خرید درست انجام داده و رضایت بیشتری کسب خواهد کرد. این اتفاق به عنوان یک بازی برد-برد، به سود صنعت بیمه نیز خواهد بود زیرا با شکل دهی انتظارات عقلایی تر، به خریدهای بیشتر در صنعت بیمه منجر شده و رضایت بیشتری برای مشتریان به ارمغان می آورد.

در مقابل هرچه مشتریان، مردم و شهروندان سواد بیمه ای کمتری داشته باشند مراجعه کمتر برای خرید بیمه خواهند داشت و حتی در صورت ترغیب شدن به خرید، خرید نامناسبتری انجام خواهند داد.

ارتقاء سواد بیمه ای با استفاده از گفتمان سازی و به وسیله منابع اطلاعاتی و ابزارهای مختلف مانند شبکه های مجازی و اموزش های آنلاین در سطح کلان به اصلاح این فرایند کمک خواهد کرد.

برای دسترسی به فایل کامل این نشست اینجا کلیک کنید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 214
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران