به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در این اجلاس که با موضوع منافع حاصل از پست دیجیتال: سبد محصول جدید، عملکرد بهتر یا تعریف مجدد مأموریت برگزار شد؛ بر تشریک مساعی سیاستگذاران در راستای تسهیل تجارت الکترونیک از طریق پست تاکید شد.
مدیران عامل ادارات پست حاضر در این اجلاس با اشاره به اینکه DNA پست تغییر کرده است، بر این نکته تاکید کردند که در دنیای دیجیتال امروز باید رفرم دیجیتال پیادهسازی شود و این فرایند در همه بخشهای پست صورت پذیرد.
کنعان بزگئیک مدیر عامل پست ترکیه به مدیران عامل دیگر کشورها یادآور شد: باید از کارکنان خود حمایت نمایند به دلیل اینکه آنها برای برآوردن نیازهای در حال تغییر مشتریان، متعهد به انجام این تغییرات دیجیتال میباشند.
وی رضایت کارکنان را به اندازه رضایت مشتریان مهم دانست و گفت: کارمند راضی مترادف با مشتری راضی و خشنود است.
هیچ بخشی در دنیا به اندازه پست توان ارائه خدمات همگانی به آحاد جامعه در اقصی نقاط جهان را ندارد، به همین جهت پست بهترین ابزار برای دولتها به منظور ارائه خدمات و یکی از مهمترین زیرساختها برای توسعه در اقتصاد هر کشور می باشد.
در این اجلاس بشار حسین دبیر کل اتحادیه پیرامون انقلاب دیجتالی بحث و گفت و گو و براین نکته تاکید کرد که شبکه جهانی بزرگ ما یک دارایی و امتیاز برای تمامی کشورهای عضو تلقی میشود و از اینرو، اعضا باید به شیوههای مختلف از این مزیتها به منظور ایجاد فضای رقابتی برای کسب و کار خود مطلع باشند.
وی تصریح کرد: پتانسیل تشکیل یک ارتباط(پیمان) قویتر میان مجریان منتخب باید به عنوان یک اولویت در زمان تهیه استراتژی پستی جهانی آتی که مقرر است در کنگره فوقالعاده اتیوپی در سپتامبر برگزار شود، حفظ گردد.
نتایج بدست آمده از اجلاس ترکیه، مبنای نظری و فکری کنفرانس استراتژی وزیران که مقرر است در خلال کنگره فوقالعاده اتیوپی برگزار شود را تشکیل میدهد.
شایان ذکر است سومین اجلاس مدیران عامل ادارات پست کشورهای عضو اتحادیه پستی جهانی 19 و 20 اردیبهشت ماه در استانبول ترکیه برگزار شد که مهندس نعمتی معاون وزیر، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت پست نیز حضور داشت.