به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابطعمومی بیمهکوثر، در مهندسی بیمه تجزیه و تحلیل فرایندهایی چون کیفیت فروش، شرایط بیمهگذار، تخمین میزان زیان و خسارت، توانگری، ذخایر و سود نهایی شرکت در صدور یک بیمهنامه و همچنین نوع فعالیت شرکت، صنعت و نگاه صنعت به بیمهگذار صورت میگیرد.
مجید مشعلچی فیروزآبادی افزود: با اجرای این طرح پاسخگویی به ذینفعان، کارایی کارکنان، کیفیت و بهبود مستمر خدمات افزایش مییابد.
وی تحول در زیرساختهای فناوری و شبکه فروش را نیاز راهبردی و استراتژی شرکتهای بیمه دانست و گفت: اکنون شایسته است در این صنعت به نهادسازی در مدیریت خسارت و پرداخت، هوشمندسازی در کسبوکار، تعامل بینبخشی، تمرکز بر مدیریت ریسک، تفویض اختیار به مدیران و افزایش انگیزش کارکنان پرداخته شود.