به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی شرکت ملی پست، در جلسه کمیته توسعه دولت الکترونیک که با حضور مهندس نعمتی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، معاونین مدیرعامل و دیگر اعضاء تشکیل شد، خدمت به شهروندان از طریق خدمات متنوع الکترونیکی و فیزیکی را یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز برشمرد.
وی همچنین با اشاره به الزامات موجود برای توسعه دولت الکترونیکی و ارائه خدمات غیر حضوری دستگاه ها به مردم، گفت: با وجود پیشرفت های فناوری راه های زیادی برای ارائه خدمت به مردم وجود دارد که پست به دلیل ماهیت خدماتی خود باید با استفاده از راهکارهای مختلف دسترسی مردم به خدمات خود را افزایش دهد.
مهندس نعمتی ایجاد و راه اندازی نرم افزار جامع موبایلی از خدمات پستی را یک اولویت مهم دانست و افزود: واحدهای مربوطه باید با هماهنگی بیشتر و ایجاد ساز و کارهای مناسب نرم افزار جامعی از خدمات پستی ارائه دهند تا ضمن پاسخ به نیاز مشتریان، در جهت بهبود دسترسی به خدمات الکترونیکی نیز گام برداریم.
مدیرعامل سپس به ایجاد میز خدمت و بخش های مختلف آن اشاره کرد و گفت: براساس دستورالعمل موجود، باید ایجاد میز خدمت به توجه به سه محور فیزیکی، ارائه اطلاعات و خدمات الکترونیکی در دستور کار قرار گیرد و با توجه به این که دفاتر قبول پست خود به عنوان یک میز خدمت در بخش خدمات فیزیکی محسوب می شود، می توان این میز را از جنبه های دیگر گسترش داد.
رئیس هیئت مدیره سپس تشکیل جلسات منظم و ارائه گزارش مصوبات جلسه را از دیگر خواسته های خود بیان کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع، از این پس جلسات به ریاست آقای حلال خور عضو هیئت مدیره و با حضور روسای کمیته ها و طبق یک تقویم کاری منظم تشکیل و هر ماه گزارش جامعی از مصوبات کمیته ها نیز ارائه شود.
در این جلسه معاونین مدیرعامل حول سه محور نرم افزار موبایلی خدمات جامع پستی، میز خدمت و نمایشگاه الکامپ به بحث و تبادل نظر پرداختند. همچنین دیگر اعضاء نیز پیرامون موضوع جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه کاری خود ارائه نمودند.