به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در این بازدید، مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی در شرح خدمات این سازمان با بیان اینکه راهبرد تامین اجتماعی با سه رویکرد درحال پی گیری است، افزود: نخست، تحقق عدالت، دوم، افزایش سطح اعتماد و سوم همگانی کردن خدمات تامین اجتماعی که برای تحقق این اهداف، برنامه هایی درحال طراحی و اجرا است.
سید محمدرضا فیاضی بروجنی با تاکید براینکه رویکرد سازمان به سمت هوشمندسازی خدمات رفته است، اظهار کرد: خدمات سازمان هم در حوزه درمان و نیز بیمه تامین اجتماعی به سمت غیرحضوری شدن و بهره مندی از خدمات الکترونیک پیش رفته است که میز خدمت الکترونیک در سطح شعب و نسخ الکترونیک از جمله آن است.
وی گفت: هوشمند سازی و متمرکز کردن خدمات در یک «پلت فرم» الکترونیک که مداخلات انسانی را کاهش می دهد، انجام شده که این خدمت سبب تسهیل گری در ارائه خدمات و نیز شفاف سازی امور شده است که در نهایت منجر به افزایش سطح اعتماد مردم می شود.
مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: مهم ترین اولویت تامین اجتماعی پایداری منابع است و براساس این راهبرد در حوزه منابع درآمدی، تلاش شده است تا هم دیون سازمان تا حد امکان تعدیل شود و نیز از طریق اصلاحات ساختاری، منابع و مصارف چه در حوزه سرمایه گذاری و نیز ستادی، تعدیل شود و برای این منظور بازرسی ها نیز افزایش یافته است.
فیاضی بروجنی با بیان اینکه تلاش براین است تا منابع ورودی سازمان افزایش یابد، افزود: برای این منظور برنامه ریزی های منسجمی انجام شده است تا آن دسته از افراد جامعه که به هر دلیل از پوشش بیمه ای برخوردار نبودند، از طریق طرح بیمه فراگیر خانواده زیر چتر تامین اجتماعی قرار گیرند که پوشش بیمه دانشجویی و زنان خانه دار از جمله آن است.
مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تدوین برنامه های تامین اجتماعی برای ارائه صفر تا 100 خدمات به صورت الکترونیک، گفت: استقبال نسبت به امثال این طرح ها افزایش یافته و نیاز به مراجعه حضوری مردم بسیار کاسته شده است.
فیاضی بروجنی افزود: عمده خدمات تامین اجتماعی عملا از شعبه ها به سمت فضای مجازی کشیده شده است و فرآیندها درحال توسعه بوده و خدمات وسیع تر می شود و برای این منظور طرح های الکترونیک مناسبی پیش بینی و اجرا شده است.