/2019/5/13980211191319.jpg
معمارنژاد
وزارت اقتصاد آماده هرگونه کمک به پست بانک ایران است
دکتر معمارنژاد معاون بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد و دارائی در گردهمائی مدیران پست بانک ایران در تهران ضمن تشریح روند بانکداری امروزی دنیا گفت: فناوری های جدید مانند بلاک چین خدمات بانکی را متحول کرده و نیاز مشتریان نیز تغییر کرده و مشتریان انتظار دارند تمام خدمات را از طریق گوشی همراه دریافت کند.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، معمارنژاد تصریح کرد: این تحولات و امنیت اطلاعات بانکی، روند بانکداری را به سمت بانکداری دیجیتال سوق داده که در این بانکداری محور اصلی نیازهای مشتری است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارائی افزود: در تحول دیجیتال صرفا تکنولوژی جدید مطرح نیست بلکه باید فرآیندهای بانکی چابک و موثر شود.
وی اضافه کرد: در بانکداری جدید سه عامل مهم یعنی مردم، فرایندها و تکنولوژی، اساس فعالیت بانک ها هستند. انتظار داریم بانک ها سریعا نقشه تحول دیجیتال خود را طراحی و ارائه دهند.
معمارنژاد گفت: بانک توسعه ای و تخصصی الزاماتی دارد یعنی الزاما به سپرده های مردم متکی نیست اما پست بانک ایران به دلیل ماموریت خرده بانکداری با سپرده های مردم هم سر و کار دارد.
معمارنژاد در پایان گفت: مجموعه پست بانک ایران باید دانش تخصصی مجموعه خود را برای ارائه خدمات تخصصی به حوزه فناوری اطلاعات بیشتر از قبل ارتقاء دهد. ما در مجموعه وزارت اقتصاد برای ارتقاء نظام بانکی درخصوص افزایش سرمایه و هر کمکی که نیاز باشد در کنار بانک ها هستیم.