پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 519756 تاریخ : 1399/06/29-17:22:22
,10025,
معرفی نمونه هایی از مبارزه نظام مند با پدیده تقلب بیمه ای مبتنی بر جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در صنعت بیمه در گزارش موردی شماره 55

معرفی نمونه هایی از مبارزه نظام مند با پدیده تقلب بیمه ای مبتنی بر جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در صنعت بیمه در گزارش موردی شماره 55

پژوهشکده بیمه، با توجه به نقش حیاتی کشف تقلب در صنعت بیمه، پنجاه و پنجمین شماره دو ماهنامه گزارش موردی را با عنوان "سیستم شناسایی تقلب بیمه ای" و در سه فصل تنظیم و منتشر کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، فصل اول این شماره به مقاله "علم تجزیه و تحلیل برای کشف تقلب بیمه ای؛ یک مطالعه تجربی" اختصاص یافته است. در این مقاله روشی برای تجزیه و تحلیل داده ارائه شده که می تواند نقش کلیدی در کشف تقلب ایفا نماید. همچنین تصریح شده است که صرف زمان و تمرکز بر متغیرهایی نظیر جمعیت شناسیِ مطالبه کنندگان خسارت، خصوصیات ادعای خسارت و نوع بیمه نامه وسیله نقلیه مورد استفاده می تواند شرکت های بیمه را در شناسایی و کشف تقلب یاری نماید.

در فصل دوم با موضوع "شاخص ها یا پرچم های قرمز برای رسیدگی به خسارات بیمه ای مشکوک به تقلب" لیست شاخص های تقلب بیمه ای، معروف به "پرچم قرمز" ارائه شده و سه گروه از شاخص های عمومی، شاخص های تخصصی و شاخص های تخصصی/سوالی معرفی می گردد. وجود پرچم های قرمز مؤید وجود تقلب نیست و تنها ضرورت بررسی بیشتر در مورد پرونده خسارت را نشان می دهد.
فصل سوم این دو ماهنامه، به مقاله "سیستم شناسایی تقلب بیمه ای چند رشته ای؛ رویکردی با هدایت دولت در کره جنوبی" و برنامه کشف تقلب بیمه ای در کره جنوبی اختصاص یافته و مطالعات موجود پیرامون تجربیات صنعت بیمه با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و کمک دولت به صنعت بیمه برای مقابله با تقلب در کشورهای منتخب را مورد بررسی قرار داده است. یافته های این مقاله نشان می دهد که رویکردهای گذشته نگر که تلاش های غیراخلاقی اشخاص را برای کسب سود از طریق سازوکار بیمه شناسایی و عمل فریب کارانه را مجازات می کند، مستلزم هماهنگی تلاش ها توسط سه طرف است: اول توسعه محیط بازار توسط «صنعت بیمه» به طوری که به ادعاهای اصیل و معتبر احترام گذاشته شود. دوم اصلاح محیط قانونی توسط «دولت» و حمایت دولت در سطوح ملی و فراملی به نحوی که تقلب بیمه ای یک جرم بدون استثنا تلقی شود. سوم: ارائه مبنای نظری با حمایت تجربی توسط «دانشگاهیان» برای توسعه و ارتقاء برنامه های جلوگیری یا کشف تقلب.

متن کامل مقالات درج شده در پنجاه و پنجمین شماره گزارش موردی در آدرس http://lib.irc.ac.ir/302/-/document_library_display/3fKM/view/100531 قابل دسترسی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 210
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران