به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، مهسا علی بیگی روزنامه نگار و پژوهشگر مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی امروز (شنبه 27 اردیبهشت 99) در رویداد آنلاین گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روز ملی ارتباطات و روابط عمومی که به همت سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد، به معرفی نقش روابط عمومی استارتآپ ها در ایفای اثربخش تر مسئولیت اجتماعی پرداخت.
علی بیگی اظهار کرد: طبق پژوهش های صورت گرفته در سال 2015، از بین 10 هزار مصرف کننده کسب و کارها 82 درصد مشتریان معتقدند از برندی خرید می کنند که به انجام مسئولیت اجتماعی متعهد باشند و 90 درصد از مشتریان کسب و کارهایی به مسئولیت اجتماعی خود عمل نکند خرید نمی کنند.
مسئولیت اجتماعی ؛ مدیریت استراتژیک
وی افزود: مسئولیت اجتماعی به مدیریت استراتژیک تبدیل شده است و بعنوان موضوع مهمی در سازمان و کسب وکار دیده می شود.
این پژوهشگر مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی با معرفی استارتاپی در حوزه فروش آنلاین گل و گیاه، گفت: مشابه این استارتاپ در ایران وجود دارد و مسئولیت اجتماعی این استارتاپ در راستای کاهش دی اکسیدکربن است، گل و گیاه را از تولیدکنندگان محلی خریداری می کند و به مشتری می فروشد.
وی افزود: کار روابط عمومی این استارتاپ این است که تولیدکنندگان محلی را رصد و به مشتری معرفی می کند و مشتری مطمئن می شود که این گل و گیاه از کجا تهیه می شود و درصدی از پول خرید را به خیریه ها اختصاص داده می شود. ضمن اینکه رصد می شود پول خرید مشتری برای کدام خیریه و صرف چه کاری می شود.
علی بیگی در ادامه به معرفی نقش روابط عمومی استارتاپ دیگری در زمینه تهیه پوشاک پرداخت و گفت: چالش این استارتاپ بحث زنجیره تامین مسئولانه است؛ فعالیت روابط عمومی این استارتاپ که نمونه ایرانی ندارد این است که در تمام کشورهایی که مواد اولیه محصولات این استارتاپ تولید می شود، روابط عمومی این کسب وکار از روزنامه نگاران و خبرنگاران محلی می خواهد که بصورت شخصی از محل هایی که مواد اولیه این شرکت تولید می شود گزارش تهیه بکنند و در ازای این گزارش ها یک پرداختی به خبرنگاران داده می شود و این گزارش ها رسانه ای می شود. و در صورت خریداری محصولات این شرکت نوشته شده با افتخار تولید تایوان و سایر کشورهایی که مواد اولیه از آنجا تهیه می شود.
سیده فرزانه هندی/.