پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 316449 تاریخ : 1396/12/13-12:10:02
,15,17,
معتقد به ادامه فعالیت سامانه پرداخت الکترونیک هستیم

عضو کانون صنفی جایگاهداران:

معتقد به ادامه فعالیت سامانه پرداخت الکترونیک هستیم

عضو هیئت مدیره کانون صنفی جداران اختصاصی کشور با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر استفاده از وجه نقد به عنوان دریافت هزینه سوخت به متقاضیان گفت: اینکه بگوییم در پی رجعت به 4 دهه قبل در استفاده از پول نقد در جهای عرضه سوخت هستیم مطلب قابل قبولی نیست و دستکم 99 درصد همکارانم معتقدند باید سامانه پرداخت الکترونیک فعلی تداوم یابد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ ناصر رئیسی فر با تاکید بر این که باید از عرضه سوخت در قبال پرداخت نقد پرهیز کرد گفت: بهره گیری از پرداخت الکترونیک علاوه بر صرفه جویی در هزینه چاپ اسکناس(به ازاء نشر هر اسکناس 25 تومان هزینه می شود)، مانع انباشت نقدینگی در جایگاهها می شود و مانع چالش متقاضی سوخت با کارگر جایگاه می شود.

وی تصریح کرد: اگر واقعا حافظ منافع ملی هستیم باید در جهت استفاده از پرداخت الکترونیک حرکت کنیم و کسانی که مخالف استفاده از تجارت و پول الکترونیک هستند قطعا توسعه اقتصادی را نشناخته اند بخصوص در جامعه مدرن و پرتلاطم تکنولوژی این روزها که حرکت به این شیوه دریافت و پرداخت را اجتناب ناپذیر می کند.
این مسئول بخش خصوصی درباره تاریخچه استفاده از پرداخت الکترونیک در جایگاههای عرضه سوخت گفت: ابتدا بحث کیف پول و پرداخت از طریق تلمبه ها و دوختن به کارتهای اعتباری مطرح و بانک ملت در این باره پیشقدم شد اما از آنجا که کمتر مورد استقبال قرار گرفت، پوزهای متحرک وایرلس و بدون سیم در دستور کار قرار گرفت که آن نیز زمان بر بود و کار محاسبات داده ها را در پایان هر سال با مشکل مواجه می ساخت.
وی تصریح کرد: در ادامه ایستگاههای پرداخت مورد استفاده قرار گرفت که مطلوب بود و با استقبال بسیار مردم مواجه شد که هم کار ما را در حسابرسی های دوره ای سهل می کند و هم مردم معادل دقیق سوختی که می گیرند پول پرداخت می کنند.
رئیس انجمن هیئت مدیره جایگاه داران تهران درباره مبلغی که برخی جایگاه داران مدعی اند از بانک ملت به ازاء سوخت عرضه شده طلب دارند گفت: زمانی برای تشویق استفاده از پوز بانکها مشوقهایی در نظر گرفتند که آن هم دستورالعمل جامعی نداشت، در همین زمینه نیز بانک ملت برای ترویج استفاده از کیف پول کارتهای سوخت در جایگاهها مشوقی عرضه می کرد اما این طرح تشویقی در مدت محدودی اجرا شد و ضرورتی برای ادامه پرداخت مشوق آن نیز وجود ندارد، بنابراین بعید است حالا جایگاه داری بگوید من میلیونها تومان از بانک طلب دارم و باید پرداخت کند.
وی در عین حال از پرداخت نشدن همزمان وجوه واریزی به حساب جایگاه داران طبق طرح شاپرک انتقاد کرد و گفت:ما روزانه از تراکنش 1000 تومانی تا 400 هزار تومانی داریم و از آنجا که تراکنش ها زیاد است اگر 2-3 ساعت واریزی انجام نشود نمی توانیم حسابهایمان را کنترل کنیم.
رئیسی فر ادامه داد:ما باید خرید کنیم تا بتوانیم به فعالیت خود ادامه دهیم و میزان ذخیره سازی ما محدود است و البته قیمت فراورده تحویلی گران و امکان مالی نداریم که چندین مخزن پر سوخت داشته باشیم تا پس از برگشت پول به حساب با شرکت پخش فرآورده های نفتی تسویه حساب کنیم.
عضو هیئت مدیره کانون صنفی جایگاه داران اختصاصی کشور تصریح کرد: من به عنوان یک جایگاهدار که حداقل 70 درصد فروشم با کارت بانک انجام می شود این موضوع را که 24 ساعت پولم دراختیار بانک مرکزی باشد نمی توانم بپذیرم چرا که من همانگونه که نقدا سوخت می خرم باید نقد هم پول به حسابم واریز شود و در این باره دستکم بانک مرکزی باید صنوفی مانند جایگاه داران را مستثنی کند تا بتوانیم دائم خرید و ارائه خدمات کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 205
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران