پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 496592 تاریخ : 1398/10/25-15:06:42
,1,
مشاور مدیرعامل بانک دی در امور بازرسی معرفی شد

مشاور مدیرعامل بانک دی در امور بازرسی معرفی شد

دکتر برات کریمی، مدیرعامل بانک دی طی حکمی دکتر عبدالرضا سیف را به سمت مشاور مدیرعامل در امور بازرسی منصوب کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، در مراسمی که با حضور برات کریمی، مدیرعامل، احمد حشمی پور، مدیرکل حوزه مدیریت، غلامرضا موحدی راد، مدیرکل بازرسی و جمعی از معاونان و کارکنان اداره کل بازرسی برگزار شد، عبدالرضا سیف به عنوان مشاور مدیرعامل در امور بازرسی معرفی شد.
در این مراسم برات کریمی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران اداره کل بازرسی با اشاره به اهمیت نقش بازرسی در نظام بانکی گفت: یکی از شاخص‌های مهم پس از رهبری سازمان، شاخص کنترل و نظارت است که اگر به درستی و با دقت انجام شود انضباط مالی، بهداشت اعتباری و اخلاق حرفه‌ای در سازمان را به ارمغان می‌آورد.
وی افزود: موازی‌کاری نظارتی یکی از مشکلات اساسی سازمان‌ها است که نتیجه آن فقدان شفافیت و نارضایتی ذینفعان سازمان‌ها است و اگر فرآیندهای کنترل داخلی در سازمان به درستی پیاده شود بسیاری از مشکلات فعلی سازمان‌ها حل می شود.
کریمی با اشاره به ترکیب نیروهای اداره کل بازرسی در بانک دی تصریح کرد: ترکیب نیروهای جوان و باتجربه در اداره کل بازرسی بانک دی آمیزه ای از پویایی و بلوغ را رقم زده است که امیدواریم حاصل این ترکیب برای تیم جدید مدیریت، وجود یک گوش شنوا و چشم بینا باشد.
مدیرعامل بانک دی نقش کارشناسان بازرسی را در بانک خطیر و حساس دانست و گفت: بازرسان ما باید نمونه و الگوی اخلاق حرفه‌ای در بانک باشند به گونه‌ای که وقتی یک بازرس با هدف نظارت به شعبه‌ای مراجعه می‌کند، همکاران شعبه بیش از آن که دچار احساس ترس از نظارت های سخت گیرانه وی شوند، از حضور او به عنوان یک فرد مطلع و راهنما استقبال کنند و فرآیند بازرسی برای آنان جنبه یادگیری متقابل داشته باشد.
وی افزود: بازرسان باید با حضور در شعب علاوه بر بررسی دقیق کفایت کنترل‌های داخلی، میزان انطباق عملیات شعبه با استراتژی‌ها و اهداف کلان بانک، رعایت دستورالعمل های ابلاغی و موانع دستیابی شعب به سودآوری را نیز بررسی و ضمن راهنمایی واحدها به اطلاع مدیران ارشد بانک برسانند.
کریمی با تاکید بر لزوم سیستمی شدن فرآیند بازرسی تصریح کرد: امروزه گسترش فناوری های نوین و سرعت تغییر و تحولات ایجاب می کند که از بازرسی حضوری و مبتنی بر بررسی فیزیکی اسناد بکاهیم و به سمت بازرسی سیستمی حرکت کنیم تا از این طریق علاوه بر کاهش هزینه های بازرسی بر تخصصی شدن، وحدت رویه، روز آمد شدن اطلاعات، تسریع در تجزیه و تحلیل و ردیابی انحرافات و خودکنترلی در سیستم نیز بیافزاییم.
وی در پایان با معارفه عبدالرضا سیف به عنوان مشاور مدیرعامل در امور بازرسی گفت: آقای سیف از افراد پاک دست، متخصص و باتجربه نظام بانکی کشور است که از امروز در کنار همکاران اداره کل بازرسی به انتقال تجربیات چندین ساله خود در حوزه بازرسی به همکاران جوان بانک خواهد پرداخت.
گفتنی است در این مراسم، غلامرضا موحدی راد، مدیرکل بازرسی ضمن ارائه توضیحاتی درباره انجام بازرسی های ریالی و ارزی و فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان در بانک دی، اقدامات انجام شده در این حوزه را تشریح کرد.

 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 206
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران