پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 445158 تاریخ : 1397/10/16-19:26:37
,1,
مراسم معارفه مدیر جدید فناوری اطلاعات بانک کارآفرین برگزار شد

مراسم معارفه مدیر جدید فناوری اطلاعات بانک کارآفرین برگزار شد

جلسه معارفه مدیر جدید فناوری اطلاعات بانک کارآفرین روز شنبه 15 دی ماه با حضور حمید تهرانفر مدیرعامل این بانک برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، جلسه معارفه فریبرز قربانیان مدیر جدید و تقدیر از نازیلا آستانی‌نژاد مدیر پیشین مدیریت فناوری اطلاعات با حضور معاونان مدیرعامل، مدیران ارشد بانک و کارکنان این مدیریت برگزار شد.

تهرانفر در این جلسه با اشاره به زحمات و تلاش‌های نازیلا آستانی‌نژاد مدیر پیشین مدیریت فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: خانم آستانی‌نژاد برای ارتقای سامانه همراه بانک و اینترنت بانک زحمات زیادی را متقبل شده‌اند. انشاءالله در سمت مشاور مدیرعامل در فناوری اطلاعات همچنان از تجربیات و دانش خانم آستانی‌نژاد استفاده خواهد شد.

مدیرعامل در بخش دیگری از سخنانش با خوشامدگویی به دکتر قربانیان تصریح کرد: آقای مهندس قربانیان مدیر بسیار توانمندی هستند. از ایشان خواهش کردم که مسئولیت بخش فناوری اطلاعات را بپذیرند. ایشان در زمینه فناوری اطلاعات تبحر و تجربه دارند و از سوی دیگر یک بانکدار حرفه‌ای هستند که با توجه به این موارد، می‌توانند کمک زیادی به بانک بکنند.

معارفه مدیر فناوری اطلاعات

تهرانفر در بخش دیگری از سخنانش در جمع مدیران ارشد بانک کارآفرین، با اشاره به وضعیت کلی بانک تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش‌های همکاران محترم به ویژه در شعب، شاهد رشد و افزایش منابع بانک هستیم که ان‌شاءالله آثار آن در آینده مشاهده خواهد شد.

تهرانفر با اشاره به معیار تغییر پرداخت سودهای سپرده‌گذاری از «روزشمار» به «ماه‌شمار» از ابتدای بهمن ماه سال جاری تصریح کرد: بر اساس قانون جدید بانک مرکزی، بانک‌ها اجازه پرداخت سود روزشمار به سپرده‌های کوتاه‌مدت را نخواهند داشت که البته کار بسیار درست، منطقی و اصولی است.

وی با اشاره به مفاد دستورالعمل‌های قانون بانکداری بدون ربا تصریح کرد: بر اساس این قانون، قرار بود سود سپرده در بازه زمانی سه‌ماهه پرداخت شود که بعد از مدتی به یک ماه تقلیل پیدا کرد و این مسئله تبدیل به‌قاعده‌ای شد که همه خود را ملزم به رعایت آن می‌کردند، اما حدود 10 سال پیش و با روی کار آمدن دولت نهم، به تدریج روزشمار شدن سود سپرده‌ها تبدیل به‌قاعده شد.

وی همچنین افزود: به نظر بنده از جمله دلایل این اتفاق این بود که در دوره‌ای تعیین نرخ سود تسهیلات توسط دولت یا شورای پول و اعتبار انجام می‌شد و تعیین نرخ سود سپرده‌ها نیز توسط خود بانک‌ها انجام می‌گرفت. این مسئله موجب شد تا رقابت ناصحیحی که در حال حاضر هم به نوعی شاهد آن هستیم، میان برخی بانک‌ها شکل بگیرد. 

تهرانفر تصریح کرد: خوشبختانه بدنه سیستم بانکی خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات می‌داند. صرفاً معدودی از بانک‌ها از قانون تخطی می‌کنند. به‌عنوان‌مثال پرداخت سود سپرده بالای 20 درصد از نظر بانک مرکزی به هیچ وجه قابل‌پذیرش نیست. اگر بانک‌ها به پرداخت سود با نرخ‌های بالا مبادرت کنند، در وهله اول به خودشان آسیب می‌زنند. سود بانک‌ها باید بر اساس عملیات بانکداری حاصل شود. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعاملات بین‌المللی بانکی کشور تصریح کرد: به هر حال نظام بانکی کشور به‌ویژه پس از تصویب و اجرای دور جدید تحریم‌ها، با مشکلات و محدودیت‌های زیادی روبه‌رو شده است که باید به‌تدریج مرتفع شوند.

تمامی بانک‌های کشور و از جمله بانک کارآفرین با محدودیت‌های بین‌المللی مواجه هستند، اما علیرغم همه این مشکلات، بانک کارآفرین در جایگاه خوبی به سر می‌برد و موانع جدی بر سر فعالیت‌های این بانک وجود ندارد و با توجه به ظرفیت‌های موجود، مسیر توسعه و پیشرفت بانک ادامه خواهد یافت.

در ادامه این جلسه دکتر فریبرز قربانیان مدیر جدید فناوری اطلاعات بانک با تشکر از حسن اعتماد مدیرعامل برای سپردن تصدی این مسئولیت به وی گفت: حضور در جمع همکاران بانک کارآفرین باعث خرسندی بنده است و امیدوارم در شرایط اقتصادی سخت فعلی، با کمک یکدیگر اقدامات خوبی برای پیشبرد برنامه‌های بانک داشته باشیم.

مدیر جدید فناوری اطلاعات بانک کارآفرین همچنین تصریح کرد: امروز در دوره‌ای قرار داریم که بانک‌ها عملاً در تمام مراحل زندگی مشتریان حضور دارند. در این مرحله حضور بانک‌ها از حالت محسوس به حالت نامحسوس (Invisible Banking) رسیده است. برای موفقیت بانک‌ها در بازار رقابت فعلی باید روش‌های سنتی را تغییر دهیم. تعریف کسب‌وکار جدید به‌ویژه در حوزه فناوری اطلاعات و مبتنی بر هوشمندسازی، از الزامات موفقیت در مقطع فعلی است.

وی همچنین افزود: چابک‌سازی ارائه خدمات متناسب با خواست مشتریان باید مورد توجه قرار بگیرد. تعامل با بازیگران جدید نیز از جمله مسائلی است که باید برای آن تدبیر جدی اندیشید. رقبای ما به‌تدریج از بانک‌ها به شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های مالی بانکی تبدیل می‌شوند. بنابراین باید بازیگران جدید را به رسمیت بشناسیم و روش‌های تعامل را پیدا کنیم. یکی از کاربردهای بانکداری باز (Open Banking) که این روزها مورد توجه است، این است که بتوانیم با این بازیگران جدید در تعامل و ارتباط باشیم.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 202
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران