پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 683155 تاریخ : 1403/04/16-18:36:53
,10025,
مدیرعامل بیمه دی: تحول دیجیتال در بیمه دی با سرعت و اقتدار ادامه دارد

مدیرعامل بیمه دی: تحول دیجیتال در بیمه دی با سرعت و اقتدار ادامه دارد

مدیرعامل بیمه دی، از روند چشمگیر تحول دیجیتال در این شرکت بیمه ای پرده برداشت و با تاکید بر اینکه حوزه سلامت یکی از پیچیده ترین و پرچالش ترین زمینه های تحول دیجیتال است، گفت: گام های ارزشمندی در حوزه الکترونیکی کردن خدمات بیمه دی برداشته شده است و برنامه هایی برای بهبود زیرساخت ها و ارتقاء خدمات آنلاین خصوصا در حوزه درمان این شرکت در دست اجراست.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه دی، طاهر موهبتی درباره طرح تحول دیجیتال در این شرکت بیمه ای و روند رو به رشد آن اظهار داشت: بحث دیجیتال و تحول و الکترونیکی کردن منبعث از کلان کشور است. طی چند سال گذشته در چند برنامه توسعه تکلیف بر انجام این کار شده است. شاید قوی ترین حکم در سال 1386 در قانون مدیریت خدمات کشوری صادر شد که ظرف سه سال باید این اتفاقات بیفتد. با این حال، چندین سه سال از آن سال گذشته و دولت الکترونیک به طور کامل محقق نشده اند.

موهبتی با تاکید بر اینکه بیمه ها نیز جزئی از حاکمیت تعریف می شوند، افزود: تردید نکنید که بدون زیرساخت های اصلی که بر عهده حاکمیت است نه دست، کار به صورت جدی پیش نمی رود. خوشبختانه در بیمه دی، به دلیل اینکه پورتفوی اصلی ما درمان است، گام های ارزشمندی برداشته شده است. حوزه آی تی در سلامت بسیار سخت تر از بانکداری است و این به دلیل تعدد و تکثر قواعد بیمه گری و تنوع رفتارها و مراجعات است.

مدیرعامل بیمه دی با اشاره به آمار 800 میلیون مراجعه به مراکز درمانی در سال 1397 گفت: امروز احتمال دارد این میزان به بیش از یک میلیارد بار مراجعه رسیده باشد، پس معلوم می شود که حوزه بسیار سنگینی است. ما در صدور بیمه نامه آنلاین تقریباً داریم گام های آخر را برمی داریم.

وی اضافه کرد: در حوزه رسیدگی به اسناد به صورت آفلاین، کار دشواری نیست، اما هدف گذاری ما این است که بتوانیم این کار را به صورت آنلاین پیش ببریم. پیش بینی می کنیم که اگر مشکلی پیش نیاید و زیرساخت های مورد نیاز فراهم شود و در حوزه رگولاتوری به مشکل نخوریم، شاید ظرف یک سال آینده بتوانیم ارزیابی اسناد را به صورت صددرصد انجام دهیم.

موهبتی ادامه داد: بر این اساس، فرد از زمان صدور بیمه نامه،رسیدگی اسناد تا پذیرش تعهد یعنی پرداخت به صورت الکترونیکی انجام می شود که کار بسیار ارزشمندی است. علاوه بر این، سامانه هائی مثل دی دار که کار ما را راحت می کند و با مخاطب و مردم رابطه دو طرفه دارد، نیز رونمایی شده اند. حتی اکنون بارگذاری الکترونیکی داریم که اسناد را می توانید در آنجا اسکن و بارگذاری کنید.

عضو هیئت مدیره بیمه دی با تاکید بر اینکه هرگز کاغذ به صورت صددرصدی با آنلاین شدن خدمات حذف نخواهد شد، تصریح کرد: وقتی اینترنت کند می شود یا برق می رود، نمی توانم بیمار را در ورودی بیمارستان معطل بگذارم که تا سیستم راه اندازی شود. این امر در ترکیه و کره جنوبی نیز مشاهده می شودکه علیرغم موفقیت های چشمگیر که کاغذ به شدت کاهش یافته اما حذف نشده است.

مدیرعامل بیمه دی در پایان اظهار امیدواری کرد که طرح تحول دیجیتال با سرعت و همراهی بیشتری از طرف مسئولان امر در صنعت بیمه کشور به انجام برسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 202
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران