ایشان وجود همکاران پویا، بانشاط و حمایت گر بانک را مایه مباهات خود دانستند که تیم مدیریتی و سیاست های سازمانی را در راستای تحقق آینده روشن حمایت می کنند و این نشاط سازمانی ضمن انتقال بین همکاران بانک، قطعاً به مشتریان نیز تسری خواهد یافت و با این پشتوانه است که اعضای هیأت مدیره، استوارتر از همیشه سیاست های مرتبط با رشد و تعالی بانک را ادامه خواهند داد.
دکتر اسکندری به شکل گیری و نهادینه سازی فرهنگ جدیدی در قالب برنامه عملیاتی اشاره کردند که با هدف شفافیت عملکرد و امکان ارزیابی مطلوب عملکرد همکاران در مجموعه بانک طراحی شده است. ایشان ضمن تقدیر از همکاران در پذیرش و پیاده سازی برنامه عملیاتی از یک سو و نیز اهمیت مقوله پاداش در انگیزش کارکنان از سویی دیگر، اطمینان خاطر دادند که این برنامه به طور قطع به اجرای عدالت بیشتر در سطح شبکه شعب و ستاد منتج خواهد شد.
مدیرعامل بانک هم چنین بر لزوم برنامه ریزی و هم گرایی سازمانی در رابطه با تعیین تکلیف وصول مطالبات بانک با رعایت اصل «بهداشت اعتباری» در پرونده های اعتباری، تأکید کردند که در کنترل و مدیریت نقدینگی، بسیار مؤثر خواهد بود. برگزاری 4 مرحله مزایده املاک تملیکی و برنامه ریزی برای برگزاری پنجمین مزایده، موضوع دیگری بود که از سوی مدیرعامل در راستای اهمیت مولدسازی دارایی های بانک، عنوان گردید.
دکتر اسکندری «آینده» را تنها هدفی دانستند که ما را در مسیر اصلی قرار می دهد و تأکید کردند: تمرکز تیم مدیریتی بانک تنها بر روی موضوعات مرتبط به بانک است؛ از همین رو، در شرایط کنونی باید از مسائل حاشیه ای به دور بود و وفاق و هم دلی در بین نیروی انسانی بانک، امروز بیش از هر زمان دیگری، ضرورت دارد.