به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه کوثر، مشعلچی در سخنانی کوتاه با اشاره به اینکه بیمه کوثر از سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرده است و تنها 11 سال قدمت دارد، گفت: هرچند ما از نظر سابقه، یک شرکت جوان هستیم اما با برنامه ریزی دقیق و همدلی مدیران و کارکنان در تبعیت از سیاست ها و شیوه نامه ها تا امروز تقریبا به همه هدف گذاری های مان رسیده ایم. در نخستین سال تاسیس، شرکت بیمه کوثر در جایگاه بیست و دوم صنعت بیمه کشور قرار داشت اما امروز، پس از یک دهه توانسته ایم تا پله ششم بالا برویم.
وی با اعلام اینکه کوثر 1400 در بسیاری از شاخص ها و مولفه های مالی و اقتصادی جزو سه شرکت برتر کشور است، خاطرنشان کرد: ما از نظر تربیت و پرورش نیروی انسانی مطمئن ترین، جوان ترین و توانمندترین همکاران صنعت بیمه را در اختیار داریم و با اتکا به همین نیروی خلاق و پرنشاط، انتظار داریم طبق سند چشم انداز و پیش بینی های مبتنی بر واقعیت، در آینده نزدیک شاهد رقابت نزدیک و تنگاتنگی با بهترین و برترین های صنعت بیمه کشور باشیم.
مدیرعامل بیمه کوثر در تشریح فعالیت هایی که شرکت برای آگاه سازی و آشنا کردن مردم با بیمه انجام داده است، خاطرنشان کرد: یک مشکل بزرگ ما در کشور موضوع ضعف در فرهنگ بیمه است. به علت همین، سهم بیمه از تولید ناخالص داخلی کشور بسیار کمتر از این میزان در جهان صنعتی است. برنامه ریزی برای شرکت در چنین همایش ها و مراسم هایی به منظور معرفی محصولات و خدمات، تبلیغات گسترده در رسانه ملی و همکاری در بخش های مختلفی که با فرهنگ عمومی و تخصصی اقوام مختلف کشور ارتباط دارند از جمله کارهای اثربخشی است که بیمه کوثر برای بالابردن دانش و فرهنگ عمومی بیمه در کشور انجام داده است تا جایی که در حال حاضر، نمانام بیمه کوثر به عنوان یکی از سه شرکت فعال بیمه ای توجه مردم و بیمه گذاران را به خود جلب کرده و در ذهن آنان جای گرفته است.