به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت,دکتر شمس عالم، عضو هیات مدیره بانک پارسیان در جمع مدیران ستادی و روسای شعب سراسرکشور با تبریک اعیاد قربان و غدیر، ضمن اظهار تسلیت و همدردی با بازماندگان حادثه منا، با مروری پیرامون دغدغه های بانکداری امروز با بیان این موضوع که انقلاب تکنولوژیک بدون اینکه ما مستقیماً متوجه آن باشیم در حال وقوع است، اظهار داشت: پیش بینی می شود موفق ترین بانک ها در5 سال آینده بانک هایی خواهند بود که بیشترین اپلیکیشن های پیشرفته را بر روی بسترهای الکترونیکی و ابزارهای ارتباطی از قبیل؛ موبایل و ... با بالاترین سطح امنیتی و تعاملی به منظور ارایه انواع خدمات بانکی به مشتریان داشته باشند .
وی در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه بانکداری الکترونیک ومجازی در بانک پارسیان همگام با تکنولوژی جهانی،گفت : جهان در حال مجازی تر شدن است. بانک های مجازی در سطح جهانی رو به رشدند و امکان انتخاب و انعطاف بیشتری به مشتری داده اند. ما نیز بایستی با رشد و توسعه بانکداری الکترونیک و مجازی طوری عمل کنیم که نیاز حضور فیزیکی مشتریان در شعب کاهش یافته و مشتریان بتوانند کلیه فعالیت های بانکی خود را از خانه، محل کار و یا حتی در مسیر انجام دهند و با استفاده از ظرفیت های بانکداری الکترونیکی بتوانند به حساب خود دسترسی داشته و آن را مدیریت کنند.
دکتر شمس عالم افزود : در کشورهای پیشرفته با بازار سرمایه وسیع، 70 درصد معاملات بورس توسط الگوریتم ها انجام می شود. درآینده نزدیک تجار به ما مراجعه خواهند کرد و از ما می خواهند که اگر موجودی حسابشان به حد مشخصی پایین آمد به آنها هشدار داده و به ایشان اعتباربدهیم و اگر موجودی حسابشان تا حد مشخصی افزایش یافت بلافاصله به عنوان یک بانکداراختصاصی اقدام به سرمایه گذاری هایی که قبلا برای آنان تعریف شده است، نماییم. در این برهه بانک هایی موفق هستند که به صورت الگوریتمی و اتوماتیک این کار را برای مشتریان انجام دهند.
عضو هیات مدیره بانک پارسیان در پایان با بیان اینکه ارائه خدمات بانکداری مجازی، علاوه بر افزایش رضایت مشتریان و کاهش هزینه ها، بر افزایش سود بانک نیز تأثیر مستقیم خواهد داشت، خاطرنشان کرد: توقع و انتظار این است که همکاران قدیمی که تجربه کافی در فضای بانکی دارند فضا را برای جسارت، پیشرفت و تحول و مواجهه با چالش های آینده کسب و کارالکترونیک آماده کنند و از جوانان بانک پارسیان نیز انتظار می رودکه خود را برای این امر مهم مسلح کنند. چراکه اکنون بانک هایی موفق ترندکه بتوانند مشتریان بیشتری را با استفاده از ظرفیت های بانکداری غیرحضوری جذب کنند.