پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354463 تاریخ : 1397/05/24-16:03:30
,17,
لایحه موافقتنامه تاسیس مرکز اپدیم به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود

با تصویب هیات وزیران

لایحه موافقتنامه تاسیس مرکز اپدیم به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود

هیات وزیران در جلسه صبح امروز خود، لایحه تاسیس مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا (اپدیم) وابسته به کمیسیون اقتصادی، اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) را تصویب کرد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ؛ این لایحه  که بنا به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه شده بود، پس از ارسال نظر معاونت حقوقی رییس جمهور، با تصویب در هیات وزیران جهت  بررسی و تصویب نهایی به  مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

در صورت تصویب لایحه پیشنهادی دولت ، اپدیم به عنوان دفتر منطقه‌ای اسکاپ در تهران به صورت رسمی  فعالیت خود را با موضوع مدیریت اطلاعات بلایا آغاز خواهد کرد.

هدف از تاسیس مرکز اپدیم که  موافقتنامه آن دی ماه سال گذشته بین جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون اسکاپ به امضا رسید ، کاهش مخاطرات بلایا از طریق تبادل دانش فنی  و اطلاعات مدیریت بلایا خواهد بود و  66 کشور  منطقه آسیا و اقیانوسیه  توانمندی‌ها و تجارب موفق و اطلاعات خود را در زمینه مهار بلایای طبیعی با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت.

مقر مرکز اپدیم به عنوان دفتر منطقه‌ای اسکاپ در تهران است و سازمان برنامه و بودجه کشور مرجعیت ملی فعالیتهای اپدیم در کشور را بر عهده خواهد داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 187
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران