پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 210833 تاریخ : 1395/03/27-14:46:53
,11,16,17,
قطعه یک آزاد راه تهران -شمال با تخصیص 1000 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال اعلام کرد:

قطعه یک آزاد راه تهران -شمال با تخصیص 1000 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد

8 هزار میلیارد تومان برای تکمیل کل آزادراه نیاز است

مدیرعامل آزادراه تهران-شمال گفت: برای تکمیل قطعه یک آزاد راه تهران -شمال به 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه منطقه یک آزادراه تهران-شمال تا بهار 96 به بهره برداری می رسد، گفت: این منطقه 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل 40 درصد باقیمانده هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.
مهران اعتمادی در حاشیه بازدید خبرنگاران از پیشرفت عملیات احداث آزادراه تهران-شمال افزود: هم اکنون در قطعه یک 120 جبهه کاری مشغول به فعالیت هستند و این پروژه نسبت به اسفندماه 94 حدود 3 برابر رشد داشته است.
وی با اعلام اینکه به ‌لحاظ تأمین منابع مالی هیچ مشکلی نداریم و وزارت راه و بنیاد مستضعفان به تعهدات خود عمل می‌کنند، افزود: منطقه یک آزاد راه به طول 32 کیلومتر، دارای 16 پل رفت و برگشت و 32 هزار متر تونل رفت و برگشت است و با افتتاح این منطقه، فاصله تهران تا چالوس 60 کیلومتر کوتاهتر می شود.
اعتمادی با بیان اینکه منطقه یک آزاد راه تهران - شمال ویژگی‌های خاصی دارد، اظهار کرد: این قطعه طول مسیر تهران به شمال را کوتاه کرده و باعث کاهش ترافیک محورهای منتهی به کرج در ایام پیک می شود به همین علت شرکت آزاد راه تهران - شمال تلاش می کند که این قطعه در موعد مقرر به پایان برسد.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری با تامین منابع مالی و مصالح مورد نیاز، پیشرفت کار در مناطق مختلف این قطعه از رشد 50 تا 70 درصدی برخوردار بوده است.
اعتمادی به رفع مشکلات زمین های معارض آزاد راه اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری تمام دستگاه های اجرایی، وزارت راه و شهرسازی و بنیادمستضعفان مشکلات مربوط به زمین های معارض منطقه یک حل شده است و فقط یک معارض شبه دولتی وجود دارد که استانداری وعده داده که این مشکل را به زودی رفع کند.
وی گفت: امیدواریم بتوانیم منطقه دو و سه را نیز در موعد مقرر به پایان رسانده و آزاد راه در سال 99 به بهره برداری کامل برسد.
اعتمادی با اعلام اینکه در مجموع 6 پیمانکار ایرانی و یک پیمانکار چینی مشغول به کار هستند،  افزود: بررسی ها نشان می دهد برای تکمیل قطعات دو و سه این آزاد راه حدود هشت هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است که امیدواریم با همکاری تمام دستگاه های اجرایی و هم افزایی، منابع مالی آن تامین شود.
وی با بیان اینکه احداث قطعه دوم آزاد راه تهران – شمال به طول 23 کیلومتر در دست اجرا قرار گرفته و تمام مسائل مربوط به ساخت این قطعه تمام شده است، گفت: در این قطعه تونل البرز به طول 6400 متر به عنوان بزرگترین تونل کشور در دست احداث قرار گرفته است که یک لاین آن نیز 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و لاین دوم این تونل نیز 4200 متر حفاری شده است.
مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران - شمال با اشاره به قطعه سوم آزاد راه تهران - شمال اظهار داشت: این قطعه با 44 کیلومتر مسافت باردیگر مطالعات آن توسط شرکت های ایرانی آغاز شده و با شرکت دوو کره جنوبی برای انجام سرمایه گذاری در این قطعه به توافق رسیده ایم.
وی با اعلام اینکه پل شماره 6 آزاد راه 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح کرد: این پل 320 متر طول و 80 متر ارتفاع دارد که یک باند آن به صورت کامل تکمیل و باند بعدی آن 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار ما این است که تا پایان آذر ماه امسال به اتمام برسد.
مدیرعامل آزادراه تهران-شمال با اعلام اینکه این پل ویژگی های خاص خود را دارد، گفت: به علت این که پایه ای ندارد بصورت قالب های پیشرو بتون ریزی می شود و پس از آن بتون این پل به فاصله مشخصی کشیده می شود.
وی با اعلام اینکه روزانه حدود 600 تن سیمان توسط بنیاد مستضعفان در منطقه یک به پروژه تزریق می‌شود، افزود: در این منطقه تونل 4800 متری تالون وجود دارد که حدود 94 درصد براساس برنامه‌ریزی ها پیشرفت کرده است.
وی گفت: برای نصب روشنایی، سیستم های تهویه و اطفاء حریق در تونل های قطعه یک آزاد راه تهران - شمال حدود 200 میلیارد تومان هزینه پیش بینی شده است.
اعتمادی اظهار داشت: از منطقه تالون تا سنگان در مجموع سه تونل به طول 2300 متر، هفتصد تا هشتصد متر در حال احداث است که عملیات حفاری آن ها به پایان رسیده و عملیات لاینینگ آن 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه بزرگترین عملیات لاینینگ تونل در کشور در این آزاد راه در حال انجام است اظهار داشت: برای انجام عملیات لاینینگ بیست قالب ساخته شده است که هزینه هر یک از این لاینینگ ها بین 5/1 تا 4 میلیارد تومان است تا بتوانیم پوشش داخلی تونل ها را انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه تاکنون برای لاینینگ تونل‌ها از 20 دستگاه قالب استفاده شده است، افزود: هم‌اکنون 6 دستگاه قالب در تونل‌های منطقه یک فعال است ضمن آنکه یک دستگاه نیز به تازگی خریداری شده است تا وارد عملیات لاینینگ شود.
وی همچنین از اجرای تونل‌های دبل آرک در منطقه یک آزادراه اشاره کرد و گفت: اجرای این تونل‌ها موجب کاهش هزینه و افزایش سرعت کاری می‌شود.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال خاطرنشان کرد: برای سیستم تهویه تونل‌های تالون و البرز انجام مطالعات به مشاور خارجی سپرده شد چون این کار به طور گسترده در ایران انجام نشده بود. ضمن آنکه مشاور مطالعات ایمنی، آتش‌نشانی، روشنایی و از این قبیل را هم انجام می‌دهد و پس از انجام مطالعات مشخص می‌شود که چه تأسیساتی برای این تونل‌ها ضروری است.

قطعه یک آزاد راه تهران – شمال:
این قطعه به طول 32 کیلومتر است که از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت شروع شده و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد. با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود 60 کیلومتر کوتاه تر می شود.
قطعه دو آزاد راه تهران – شمال:
این قطعه از آزادراه حد فاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی 25 کیلومتر است، تونل بلند البرز به طول 6400 متر در این منطقه قرار دارد که در حال تکمیل است و با اجرای این قطعه طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاهتر می شود. ضمن آنکه دولت و بنیاد مستضعفان در حال ارزیابی پیمانکاران برای اجرای این منطقه هستند.
قطعه سه آزادراه تهران – شمال:
این قطعه حد فاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی 46 کیلومتر است، این مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و اخیرا شرکت آزاد راه تهران - شمال با یک شرکت کره ای برای سرمایه گذاری یک میلیارد و 300 میلیون دلاری در این قطعه به توافق رسیده است. این قطعه تاکنون هیچ عملیات اجرایی در آن انجام نگرفته است سخت‌ترین منطقه مسیر است که قسمت اعظمی از آن شامل تونل و پل خواهد بود.
قطعه چهار آزاد راه تهران – شمال:
این قطعه حد فاصل سه راهی دشت نظیر - چالوس به طول حدود 20 کیلومتر است به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که با همت دست اندرکاران به خصوص شرکت آزادراه تهران - شمال تابستان 94 زیر بار ترافیک رفته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 203
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران